Economia

Banyoles busca com dinamitzar el comerç

L’Ajuntament ha elaborat un pla per anar desplegant els pròxims anys

La reactivació de locals buits, l’ordenació i embelliment de l’espai urbà, la millora de la governança i la dinamització de l’activitat comercial, són els grans eixos del pla de dinamització del comerç local elaborat per l’Ajuntament de Banyoles. En total, en el document es preveuen 64 accions, corresponents a 14 projectes.

Pel que fa a la situació actual, en el pla es considera que hi ha una concentració comercial del centre cap a la perifèria –on el sector serveis és l’activitat econòmica predominant– i que la diversitat comercial és un dels punts forts del teixit econòmic. Com a conclusió, s’afirma que Banyoles té una tradició comercial molt forta, amb un model de proximitat pel qual cal seguir apostant, però remarca que cal vetllar i seguir impulsant mesures perquè l’espai comercial sigui més atractiu i dinàmic. Un dels aspectes a treballar és la “discontinuïtat” produïda pels locals tancats. De les 563 activitats censades, prop d’un 20% són locals buits. I al barri vell és on n’hi ha més.

Segons l’opinió de la regidora de Promoció Econòmica, Anna Tarafa, “la situació és ara correcta, el comerç local de Banyoles no està en una situació alarmant, però sí que hi ha determinants aspectes, com poden ser el futur relleu generacional o el comerç electrònic, sobre els quals hem d’estar alerta perquè no empitjorin”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.