La ministra de Transports espera que l’ampliació de l’aeroport del Prat estigui enllestida el 2030
Raquel Sánchez no concreta en quant s’allargarà la pista curta i diu que el projecte tindrà a “mínima afectació possible”
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha afirmat aquest dimarts al matí que espera que l’ampliació de l’aeroport del Prat sigui una realitat el 2030.
En una entrevista a RAC1 l’endemà de l’acord entre de la Generalitat i el govern espanyol, Sánchez tampoc ha especificat -en la línia del vicepresident Puigneró aquest dilluns al vespre- si l’allargament de la tercera pista serà de 500 metres o menys i ha assegurat que el projecte suposarà “la mínima afectació possible perquè hi ha exigències mediambientals que s’han de complir”.
“No només la UE és exigent, sinó també el propi Ministeri”, ha afegit Sánchez, que ha apostat per “fer possible el binomi creixement econòmic i sostenibilitat”.
Sánchez ha explicat que els primers anys després de l’acord, seran de planificació i informes mediambientals.
Ha detallat que el pròxim pas serà l’aprovació del DORA per part del consell de ministres el setembre que ve i a partir d’aleshores es treballarà amb el Pla Director. Prèviament, però s’haurà d’haver reunit la Comissió de Coordinació Aeroportuària.
Sánchez s’ha mostrat segura que és compatible combinar creixement econòmic i que aquest sigui sostenible i ha comentat que caldrà ser “molt exigents” amb les afectacions mediambientals. És per això que també hi entrarà en joc el ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic.
La ministra i exalcaldessa de Gavà ha explicat, sobre les inversions previstes també als aeroports de Girona i Reus, que “s’està fent una bona avaluació i un bon anàlisi perquè el sistema aeroportuari funcioni de la manera més integrada”.
Sánchez preveu que es estacions de l’AVE en aquests dos aeròdroms funcionin dins del període del DORA 2022-26.
En aquest sentit, ha recordat que en el cas de Girona el ministeri ja a començar un estudi informatiu seguint un protocol existent entre Aena i Adif, mentre que en el cas de Reus ha confirmat que s’hi començarà a treballar “en breu”.
Per la ministra, aquests dos aeroports permetran fer una “correcta distribució” de l’afluència de passatgers que arribin a Barcelona mentre que en l’aeroport del Prat es podran atraure més vols de llarg recorregut i aspirar a fer fins a 90 operacions per hora.
Es tracta d’una freqüència prevista ja en el pla director actual però que el sistema de pistes segregades no ha permès assolir.
“El que ens estem plantejant és com poder atendre aquesta demanda però sempre amb aquest límit”, ha puntualitzat Sánchez.