Coffee Center tanca un acord per vendre les seves infusions al Kazakhstan
L’empresa amb seu a Aiguaviva, amb 55 treballadors, factura gairebé sis milions d’euros anuals i actualment exporta un 5% de tota la producció
L’empresa Coffee Center, amb seu a Aiguaviva i dedicada a infusions i tes, ha tancat un acord amb un distribuïdor de l’Àsia Central per introduir-hi els seus productes, tant a granel com envasats en bossetes. Concretament, la companyia ha obert mercat al Kazakhstan, on ha introduït els seus tes i infusions a AAS Foods, distribuïdor i comercialitzador de productes alimentaris a tot el país, i a Esentai Gourmet, una gran superfície situada a Almaty, l’antiga capital durant l’època soviètica i la ciutat més poblada del país. Segons va informar Acció –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, del Departament d’Empresa i Treball–, l’acord ha estat possible gràcies a l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Moscou que té Acció, que els va facilitar l’agenda de contactes i de potencials clients. L’empresa va enviar una mostra dels seus productes fa dos anys i ara ha tancat aquest acord de manera virtual per la pandèmia.
Segons Acció, les comandes de Coffee Center al Kazakhstan se centren bàsicament en dues línies de productes. D’una banda, la línia Alma Home i Alma Fit, un tipus de te orgànic, ecològic, sostenible i amb el certificat que tot el material utilitzat és 100% biodegradable, de manera que la seda, el fil i el paper es desintegren en menys d’un mes per mitjà del compostatge. I, de l’altra, la línia The Capsoul, una col·lecció de tes a granel de sabors exòtics com ara mango i mandarina, pensats sobretot per al públic més jove.
La responsable d’exportacions de Coffee Center, Sònia Martí, diu que fa temps que estan introduïts als països de l’Europa de l’Est i ara volien obrir mercat a l’Àsia Central. “El Kazakhstan és ara com la Rússia dels noranta. Té ganes d’obertura i és, per tant, un mercat amb un gran potencial. La nostra comanda és petita en termes econòmics, però ja som a dins: això és el més important per continuar creixent.”
LA FRASE
Mantenir les xifres de facturació
Actualment, l’empresa factura gairebé sis milions d’euros anuals i, de cara a l’any que ve, preveu arribar a mantenir aquesta xifra i assolir els nivells prepandèmia. D’aquesta facturació, un 5% del total (350.000 euros) es dedica a l’exportació, principalment a països de l’Europa de l’Est, però també a Mèxic i a Itàlia. L’empresa té 55 treballadors i disposa de dues fàbriques, la de tes i infusions, a Aiguaviva, i la de cafès, al Vallès Oriental.