Economia

I ara, també el restaurant sorpresa

Quatre emprenedors creen una nova plataforma d’experiències inesperades

Les plataformes de contractació de viatges sorpresa van fer eclosió a casa nostra farà set anys, aproximadament. Marxar de viatge i no saber on, fins dos dies abans, va guanyar ràpidament adeptes, especialment entre els més joves, que tenien el món, encara, per descobrir i l’al·licient que donava allò que és inesperat. En aquest èxit, hi van participar Sergi Vila i Pol Clavell, que van liderar la progressió de plataformes de viatges sorpresa els darrers anys, com ara FlyKube.

Amb l’experiència acumulada que els va proporcionar estar a dintre del sector, tots dos junt amb Marc Teixidor i Ferran Garcia van voler amplificar el model de negoci i van crear Flappin, una nova plataforma però sota el mateix concepte de viatge sorpresa que es diferencia perquè verticalitza la seva oferta.

La seva particularitat és que ven viatges com la gran majoria del sector però hi afegeix experiències, escapades, regals i també, una cosa ben nova, els restaurants. Van començar oferint propostes gastronòmiques només a Barcelona i Madrid, però aviat ho van voler ampliar a altres ciutats de l’Estat espanyol com ara Bilbao, Sevilla i València.

“En el mercat dels viatges sorpresa hem volgut diferenciar-nos fent una plataforma única que englobi l’oci, i amb un enfocament molt centrat en el món dels regals”, explica Pol Clavell, co CEO i cofundador de l’start-up.

Ell mateix descriu l’empresa emergent com la versió digital de l’Smartbox, dirigida a un públic mil·lennista, que no trobarà una capsa Flappin en una botiga física.

La plataforma es diferencia, a més a més, per una altra de les tendències en el mercat digital, que és la personalització. “Oferim experiències fetes a mida però mantenint en secret la destinació i l’hotel o el lloc de les escapades fins a última hora”, diu Clavell, qui creu que l’apartat dels restaurants és on hi ha un punt més d’innovació, “perquè no existeix res similar a tot Europa”, diu Clavell.

En un moment en què la informació desborda l’usuari, amb tantes experiències, ofertes d’oci i diversitat de restaurants, l’elecció es fa més feixuga. Així que a partir d’un filtratge previ l’usuari deixa en mans dels algoritmes la tria de la seva propera experiència culinària o turística. “És cert que és una pràctica que encaixa molt amb les particularitats dels mil·lennistes però també ens hem adonat que cada cop està agradant més a les generacions més grans”, explica Clavell.

El naixement d’aquesta start-up està marcat per la velocitat, a l’estiu van començar a gestar la idea i en menys de dos mesos van definir i posar en marxa Flappin. El 5 d’octubre va començar a funcionar i el mateix dia ja van vendre desenes de paquets sorpresa. “Ens està funcionant molt millor del que pensàvem”, diu el cofundador.

L’empresa emergent amb seu a Barcelona ha desenvolupat la plataforma amb tecnologia pròpia i té ja un equip de 10 persones.

Clavell explica que ja han obert una primera ronda de finançament d’entre 100.000 i 200.000 euros per ampliar la visibilitat, i ja per a l’any 2022 preveuen entrar en altres mercats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia