Ros demana “certeses” per la plantilla de Nissan l’endemà del ‘no’ de GWM
El secretari general d’UGT denuncia que les administracions estan “més pendents d’anunciar” inversions que de tancar-les
El secretari general d’UGT de Catalunya, Camil Ros, ha reclamat “certeses” per la plantilla de Nissan, l’endemà del ‘no’ del gegant xinès Great Wall Motors a substituir l’automobilística japonesa. “No ens serveixen que se’ns facin ofertes de logística”, ha dit Ros en una atenció als mitjans aquest dimarts, en la que ha assegurat que Catalunya no ha de ser un “país de logística” sinó “industrial”. A més, el sindicalista ha denunciat que en tot el procés les administracions han jugat més a fer propaganda que a donar solucions de política industrial i que estan “més pendents d’anunciar” inversions que de tancar-les. “Quan a última hora et diuen que no juguen, alguna cosa ha fallat”, ha dit, en referència a GWM.
Les alternatives per la planta de la Zona Franca, després de la negativa de la marca xinesa, passen per dividir l’espai disponible entre el hub d’electromobilitat D-Hub, i altres empreses com podria ser el projecte de manteniment de vehicles blindats militars de Tess Defence i iniciatives logístiques com les que ha presentat Goodman o Merlín Properties juntament amb el Port.
Precisament, Ros ha assegurat que els sindicats estan “cansats” de veure com les administracions fan d’agent de la propietat immobiliària, - “quan una empresa tanca en busquen una altra”, però en canvi no tiren endavant una política industrial estable i transformadora.
D’altra banda, el secretari general d’UGT a Catalunya també ha criticat que es comuniqués la inversió de Great Wall Motors “com una cosa bastant certa” i en canvi, s’hagi acabat demostrant que no ho era, amb la retirada definitiva de la cursa per substituir Nissan aquest dilluns. Ros ha recordat que el govern de José Montilla ja va tenir una experiència similar amb l’automobilística xinesa Cherry i ha demanat “discreció” als governs. “El que no pot ser que en matèries tan delicades com la política industrial és estar més pendent d’anunciar les coses a la premsa, que de tenir-les tancades”, ha reblat.
A més, Ros ha criticat el paper que té la legislació laboral espanyola en el procés de tancament de les plantes de Nissan. Segons el sindicalista, sense l’autorització administrativa dels ERO que va eliminar la reforma laboral “no es pot lligar el tancament d’una empresa a la instal·lació d’una de nova”.
Amb tot, el secretari general d’UGT a Catalunya ha dit que espera que hi pugui haver una alternativa pels milers de treballadors de Nissan que “ja estan rebent les cartes d’acomiadament”. “Per molt que la indemnització pugui ser més alta que a una altra empresa, aquesta gent ha perdut la seva feina i difícilment podrà trobar una feina amb els mateixos nivells de qualitat en l’ocupació i salarials”, ha dit.