La paperera Oxford invertirà tres milions a la fàbrica de Flaçà
L’empresa gironina, que pertany al grup francès Hamelin Brands, preveu facturar aquest any una xifra rècord d’uns 40 milions d’euros, un 20% més que l’any passat
Crea 20 nous llocs de treball
La marca gironina de material escolar i d’oficina Oxford, que forma part de la multinacional Hamelin Brands, preveu invertir tres milions d’euros a ampliar les instal·lacions de la seva fàbrica de Flaçà. L’empresa crearà una nova línia de producció de llibretes (passant de les cinc actuals a sis), ampliarà en 900 metres quadrats el magatzem per adaptar-se a les noves tendències (més comandes però més petites) i renovarà les oficines. Aquest creixement en instal·lacions i maquinària permetrà a l’empresa crear 20 nous llocs de treball, que se sumaran als 107 que té actualment (aquest any també ha incorporat 7 treballadors més).
Aquest any, l’empresa ha tingut un creixement “rècord” en facturació. Espera tancar l’exercici assolint una facturació de 40 milions d’euros, una xifra que representa un 20% més que el del 2020. Aquest creixement, segons va explicar ahir el director general de l’empresa, Josep Buixeda, es concreta, sobretot, en la “reactivació dels canals tradicionals” i per “l’impuls que han experimentat les vendes a l’exterior”. “El coronavirus ha fet que es potenciïn els materials clàssics, com ara les llibretes, però també quaderns de dibuix relacionats amb les manualitats”, va dir.
A més, la marca gironina ha arribat a créixer fins a un 30% en exportacions. Sobretot a França, el Regne Unit, Alemanya, Holanda, els Estats Units i Portugal (on la companyia té fàbrica i que ha representat el 25% de la facturació dels 40 milions d’euros).
I amb vista a l’any vinent, l’empresa de Flaçà preveu continuar consolidant el creixement assolit aquest 2021, i impulsant-se entre un 10% i un 12% més. El seu director general, Josep Buixeda, va explicar ahir que aquests creixements seran deguts sobretot al “lideratge que ha assolit la marca”, i que permetrà atreure mercat d’aquelles altres que no han pogut evitar l’estocada del virus. Oxford també es marca com a objectiu continuar estenent la seva presència a l’exterior, amb Mèxic com a mercat prioritari.
La fàbrica de Flaçà està especialitzada a produir llibretes en espiral, bona part de les quals es venen sota la marca Oxford. De fet, és la més gran que la multinacional té a Europa d’aquest tipus de producte (les altres són a França, Alemanya i Polònia).
Cada any, des de la planta gironina surten fins a 25 milions de llibretes, de les quals 18 es venen a Espanya i a Portugal (a més de carpetes, agendes, estoigs o blocs de dibuix, entre d’altres).
Matèries primeres
El director general admet que la firma no queda al marge de la crisi de les matèries primeres. De fet, les seves són el paper, el cartró i el filferro. Uns sectors que han quedat del tot tocats. “Això impacta en el preu de venda del producte, és una causa efecte; aquests increments i la inflació acabaran repercutint-hi”, diu Josep Buixeda (que parla d’un augment que podria voltar entre un 10% i un 20%).
D’altra banda, la firma també treballa en la fusió del món del paper amb el digital. Ho fa amb una aplicació gratuïta (Scribzee) que ja té 2,3 milions d’usuaris. Permet digitalitzar les notes en paper, editar-les, compartir-les o bé accedir-hi de manera remota. A més, Oxford va afegint-hi noves funcionalitats.
A més, durant l’últim any la fàbrica gironina ha començat a diversificar la seva oferta. Ha incorporat altres categories de producte, com ara blocs de dibuix, carpetes multiassignatures, material per a manualitats o estoigs que s’acoblen a les llibretes (mitjançant un sistema anomenat Kangoo).
L’empresa de Flaçà va néixer el 1939 sota el nom Enri 2000 SA, que pertanyia al grup Torraspapel. Ara fa gairebé tres dècades (en concret, el 1993) la va adquirir Hamelin Brands. La marca Oxford, que va néixer un any després, és l’estrella del grup. Suposa un 80% dels seus beneficis globals.