Economia

El relleu de Nissan aspira a iniciar la producció enguany

El projecte liderat per QEV Technologies i Btech diu que vol ocupar les tres plantes de la marca i recol·locar els treballadors acomiadats

També confien a tancar un acord aquest mateix mes

El que ja es coneix com a Hub de descarbonització, un projecte empresarial liderat per QEV Technologies i Btech i que ara mateix és l’opció que gairebé tothom apunta com a prioritària per prendre el relleu de l’activitat de Nissan a Catalunya, va mostrar ahir el seu optimisme davant la possibilitat d’un acord que ja veuen a tocar. A través d’un comunicat públic, aquest conglomerat de negocis es va mostrar confiat que aquest mateix mes de gener es podrà oficialitzar l’entesa amb les administracions i la resta d’agents implicats, amb la perspectiva “de reiniciar la producció de les plantes al llarg de l’any”. De fet, es parla concretament del segon semestre del 2022 com la data més o menys aproximada per reprendre una activitat que anirà enfocada en diverses línies, des del vehicle elèctric fins a la recuperació de marques i models icònics de la indústria de l’automoció.

En la seva nota, el D-Hub també reitera que la seva voluntat és ocupar les tres factories que Nissan ha deixat òrfenes a Catalunya i, al mateix temps, recol·locar el conjunt de treballadors, uns 1.400, que s’han vist forçats a anar-se’n al carrer. En aquesta línia, però, els impulsors de la iniciativa volen matisar que la seva voluntat no és ser únicament un recanvi de la multinacional nipona, sinó actuar com a “revulsiu” del sector de l’automoció, apostant, per exemple, per la innovació en el segment de l’electromobilitat. “És un projecte de país, amb una visió integradora i amb un enorme potencial”, va destacar el conseller delegat de QEV Technologies, Joan Orús, qui va recalcar que la seva és una aposta per la tecnologia i el talent local que vol anar més enllà de ser una inversió per salvar, únicament, llocs de treball, que no és poc. Per la seva banda, Rafael Ruiz, conseller delegat del grup d’enginyeria Btech, “aquesta es una oportunitat històrica per reindustrialitzar i donar continuïtat a l’herència de Motor Ibérica”.

L’aliança, segons remarca el D-Hub, assumeix el compromís de fer “importants inversions en els propers cinc anys” en iniciatives que seran capdavanteres en la mobilitat sostenible, prioritzant la col·laboració amb pimes estatals en la prestació de serveis de desenvolupament i equipament. En aquest sentit, diuen que tenen l’interès de diversos inversors per tirar endavant una de les línies d’explotació que tenen al cap, i que passa per rellançar la mítica marca Ebro, així com nous vehicles de l’emblemàtica Hispano Suiza o el llançament d’un nova marca centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla. Tot això,es combinarà amb la producció de models elèctrics propis o amb la implantació d’una línia de fabricació sota llicència –Contract Manufacturing–, dissenyada per multiplicar el volum de producció industrial. Ronn, Tevva, Volta, Inzile, Quantron o Voltia, són algunes de les marques del sector de la mobilitat elèctrica que ja s’haurien interessat pel projecte, que també passa per fabricar cotxes lleugers, entre d’altres.

LA FRASE

Aquesta és una oportunitat històrica per donar continuïtat a l’herència de Motor Ibérica
Rafael Ruiz
conseller delegat del grup d’enginyeria Btech


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.