L’estudi de disseny Ànima Design va créixer un 49% l’any passat
L’estudi barceloní compleix vint anys tot sent un referent en disseny de mobilitat sostenible i amb un 70% del negoci generat als mercats exteriors
L’estudi barceloní de disseny industrial Ànima Design va tancar l’any passat amb una xifra de negoci d’1,2 milions d’euros, amb un 49% d’increment respecte de l’any 2020.
L’estudi, que ha esdevingut un referent en disseny de mobilitat sostenible, compleix enguany el seu vintè aniversari. A banda de la seu central barcelonina, compta amb una seu a Sant Sebastià (Guipúscoa) i una Xina, a la ciutat de Shenzen. Diego Quiroga, CEO i fundador, explica com des de la seva creació, ja fa dues dècades, l’empresa no ha deixat de créixer: “vam començar a Barcelona sent tres persones, dos socis i un administratiu, i actualment tenim un equip de 27 persones distribuït entre les nostres tres seus de Barcelona, Sant Sebastià i Shenzhen. Vam començar a treballar principalment per a empreses catalanes referents als seus sectors com Freixenet, Casals i Vieta, entre d’altres”.
Entre els seus productes més rellevants destaquen Volta, la innovadora moto totalment elèctrica; Oohbike, la nova bicicleta elèctrica amb la roda davantera sense radis, nomenada bicicleta elèctrica de l’any 2021; o la nova gamma d’auriculars bluetooth per a Vieta.
A banda de l’estreta relació amb Xina, hi ha altres mercats en què Ànima Design ha treballat, fins al punt que ara per ara l’exportació ja suposa el 70% del negoci de la companyia. Europa és el seu mercat principal amb un 60% de la facturació, Àsia amb un 30% (havent mantingut el volum de negoci amb la Xina) i Amèrica amb un 10%. L’estudi
manté relacions comercials amb un total de 16 països i entre els clients actius internacionals hi figuren Grup Roca, Tefal, Almirall, Siemens, Makita, Black+Decker, Vieta o Repsol, entre d’altres.
Ànima ha aconseguit més de 50 premis internacionals pel seu treball, entre els quals destaquen dos Red Dot el 2017 –considerats referents del sector del disseny.