YABA rep 75 en una ronda liderada pels fons Crossbeam i Tikehau capital
L’agregador de marques d’Amazon es proposa amb aquesta injecció de capital noves adquisicions i créixer fins assolir els 150 milions d’euros en vendes
YABA, l’agregador líder de marques d’Amazon del Sud d’Europa ha anunciat el tancament d’una ronda de finançament per valor de 75 milions d’euros entre equity i deute.
L’operació ha estat liderada pels fons internacionals Crossbeam Venture Partners, especialitzat en economia de plataforma, fintech, noves classes d’actius i noves de mitjans i Tikehau Capital, un gestor d’actius alternatiu amb 38.000 milions d’euros en actius sota gestió. A l’operació també hi han participat altres firmes de venture capital, com 10x Founders; Bonsai Partners; Aldea Ventures; JME Ventures i Inveready, a més a més de family offices i business angels d’Amèrica Llatina, l’Estat espanyol, França i Itàlia.
Amb aquest finançament, la companyia podrà prosseguir amb el seu creixement mitjançant l’adquisició de nous Amazon sellers, a més a més d’incorporar nou talent i incrementar la inversió de màrqueting de les marques comprades per tal d’ajudar a expandir el seu negoci.
Després d’haver comprat dotze companyies en el seu primer any de vida i consolidar una facturació de 18 milions d’euros, YABA s’ha especialitzat en la compra de marques nadiues digitals dedicades a la venda de productes de la llar, bellesa, esport, cura del nadó i cura de mascotes. Entre altres, YABA va adquirir Banbaloo, marca líder en barreres de seguretat per a nadons, i Superscandi, marca sueca de draps de neteja ecològics.
Alejandro Fresneda, co-ceo i cofundador de la firma amb David Baratech, Rubén Ferreiro, Sergi de Pablos i Patxi Archanco, ha assenyalat que “l’acord és una bona validació per part del mercat i dels inversors cap a la nostra proposta de valor i model de negoci, i ens permet avançar cap al següent nivell.” Per la seva banda, David Baratech, co-ceo, avança que “abans d’acabar l’any, el nostre objectiu és incorporar al voltant de 15 noves empreses, fins consolidar una cartera d’almenys 30 marques. El nostre objectiu és assolir en el termini de tres anys una facturació de si més no 150 milions d’euros.” La companyia té un potencial de mercat de sis milions de sellers, entre els quals aproximadament 60.000 facturen més d’un milió de dòlars.