Economia

GameSquare, paradís dels ‘freak gamers’

L’aplicació de compravenda de ‘funkos’ i videojocs vol crear comunitat

Van crear una plataforma i una aplicació mòbil i van sortir decidits a conquerir i conquistar el mercat del col·leccionisme més freak, el dels geek gamers, éssers que ho donarien tot per tenir aquell videojoc, consola o funko descatalogat. GameSquare va néixer el gener de l’any passat a través de dues parelles d’amics, de 24 i 27 anys, per partida doble.

Gerard Jané (Tarragona), de qui va partir l’embrió de GameSquare, i Martín Simón (Ourense) es van conèixer jugant a bàsquet a la residència universitària on vivien. Estudiaven a la Universitat Pompeu Fabra, al campus Ciutadella. El primer, econòmiques. El segon, polítiques.

“Sempre he estat un freak gamer, i acumulava molts videojocs i materials relacionats. Per fer quatre quartos, vaig començar a vendre’n alguns a través de plataformes de segona mà i llavors em vaig adonar que tenia material que interessava molta gent”, explica Jané. D’aquí va sorgir la idea de crear una plataforma de compravenda de videojocs i funko pops (ninotets petits i capgrossos que representen personatges de pel·lícules, còmics o jocs). “Sobretot per no perdre temps i anar directament a qui li interessava el producte”, rebla.

Necessitaven algú que s’ocupés de la part informàtica i van penjar un post a la xarxa LinkedIn. “Vam trobar en Pol i, al cap de tres mesos, ell mateix ens va presentar en Xavi. Tots dos, enginyers formats a la UPC, en Rodoreda (Santa Maria d’Oló) és l’actual CTO (director tecnològic) de la companyia i en Llordella (Solsona) porta el front-end (disseny web) de l’aplicació.

Van estar un any treballant en el desenvolupament de la idea, però no tenien diners per comprar gaires peces i van optar per posar-se en contacte amb les botigues d’aquests productes a l’Estat perquè exposessin algunes unitats en la seva plataforma. “En l’estrena, vam aconseguir una vintena de botigues i fins a un miler de productes. Vam fer fotografies de tot i ho vam pujar a la plataforma. Els interessats s’apunten a la wishlist i el nostre programa posa en contacte el propietari amb qui ofereix el preu establert”, diu Jané. Obtenen entre el 5% i el 10% del preu de venda de cada producte.

Atractiva.

L’empresa emergent va aixecar al setembre una ronda d’inversió de 100.000 euros en menys de 48 hores a la plataforma de crowdfunding Startupxplore, atraient més de 50 inversors, entre ells Awin Capital, fons especialitzat en inversió a start-ups del sector gaming. “Volem anar més enllà de les transaccions comercials i fer de GameSquare una comunitat que faci sentir els usuaris com a únics”, diu.

El negoci que proposa GameSquare està basat en l’aplicació Whatnot nord-americana, referent als EUA. I, com ja fan ells, ha iniciat fa unes setmanes les live shopping” (subhastes en directe) a través de la xarxa social Instagram. “Tenen una durada d’un minut per producte i les fem dos cops per setmana. Subhastem només funkos exclusius.” Al març en van fer set, “tancades amb molt d’èxit”. El repte d’enguany és consolidar-se i assolir els 800.000 euros de facturació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.