Economia

Concentració contra l’“ecoblanqueig” d’Ametller Origen

La plataforma StopAgroparc denuncia un ús tendenciós del llenguatge verd per part de l’empresa

La plataforma ciutadana StopAgroparc, que va néixer per intentar frenar el projecte milionari que l’empresa Ametller Origen vol desenvolupar al Penedès, va reunir una vintena de persones amb pancartes davant la botiga que la marca té al carrer Berlín, cantonada Numància, a Barcelona. Aquesta va ser la primera d’una llista d’accions que la plataforma ha programat per als pròxims mesos amb l’objectiu de denunciar l’“ecoblanqueig” de la marca, tant a l’hora de presentar els seus productes com a l’hora de plantejar el projecte de l’Agroparc que vol construir al terme municipal de Gelida. La plataforma ciutadana, a través de diferents entitats ecologistes, ha presentat un plec de consideracions al projecte, ja que consideren que “ni és sostenible, ni és circular” tal com diu el promotor. Els membres de la plataforma lamenten el suport institucional que només poden explicar pel fet que “l’administració necessita suposats projectes circulars per accedir a fons europeus”. Segons ells, malmetre el que és un paratge natural i destrossar un connector ecològic entre l’Ordal, Roques Blanques i el Parc Natural de Montserrat, on actualment nidifica l’àliga cuabarrada, no té cap sentit, quan hi ha un munt de polígons industrials urbanitzats i sense ocupar.

StopAgroparc recorda que el projecte preveu la instal·lació d’una part important d’hivernacles en terrenys de secà que consumiran el 48% del total d’aigua de pou que s’està consumint actualment a tot l’Alt Penedès i adverteix que la idea de promoure un parc temàtic visitable serà “nefast” per a la fauna de la zona.

LA FRASE

L’interès de l’administració per les indústries circulars no és gratuït: busquen fons europeus
Jordi Bofill
MEMBRE DE NATURALISTES DE GELIDA

Sostenibles i mitges veritats

“Portar fruites, verdures i hortalisses de Múrcia, de Sòria o de Romania per vendre a Barcelona no és ni sostenible ni de proximitat”, explica Jordi Bofill, membre de Naturalistes de Gelida i de la plataforma StopAgroparc. Bofill adverteix que el sistema de màrqueting d’Ametller Origen porta els clients a pensar que compren ecològic i de km0 quan la realitat és una altra. I això mateix és el que passa amb la suposada circularitat de l’Agroparc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
Economia

El banc BBVA participa a la Barcelona KDD, la principal conferencia internacional de científics de dades

Barcelona

Una vintena de restaurants participaran a l’Enfiga’t durant aquest setembre

FIGUERES
economia

La collita de sal del delta de l’Ebre es preveu “molt bona”

La Ràpita
ECONOMIA

Barcelona va superar l’ 1,9 milions de creueristes entre gener i juliol

Barcelona

Set petits productors d’ous ecològics creen la cooperativa La Dotzena

GIRONA

Creixen les iniciatives per fer escalar l’economia als Pallars

Barcelona
Daniel Altimiras
President del centre tecnològic Eurecat

“La pime té encara molt recorregut a fer en R+D+I”

Barcelona

Arquia tindrà aviat la seva versió en banca digital

Barcelona
Agricultura

Arrenca la collita d’ametlla a Lleida amb bona previsió als camps de regadiu

Sarroca de Lleida