Economia

La Cambra de Comerç reclama que Rodalies obtingui la certificació de qualitat del servei

La Cambra demana l'aplicació d'una normativa que es tradueixi en l'elaboració d'una Carta de Serveis

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat que el servei de Rodalies de la capital catalana arribi a un nivell de qualitat adequada "com més aviat millor", i per això ha proposat que adquireixi la certificació UNE-EN 13816, que ja posseeix a altres llocs d'Espanya, com València i Bilbao.

Segons que ha informat la Cambra en un comunicat, a més de la millora i ampliació "de forma immediata" de les Rodalies a Barcelona, cal exigir a Renfe una qualitat en el servei, "que ha de ser independent de l'administració o organisme que ostenti la titularitat i la gestió del servei".

Per a l'entitat presidida per Miquel Valls, la missió de Rodalies Renfe és prestar un servei de mobilitat seguint criteris de qualitat i eficiència econòmica.

Els referents de Bilbao i València
Així, ha posat com exemple a seguir la certificació d'AENOR obtinguda pels trens de rodalies de Bilbao o les tres de les línies existents a València, que actualment compleixen la normativa UNE-EN 13816.

Precisament aquesta última és la directriu que la Cambra demana que Renfe compleixi a Barcelona, i que especifica els requisits, objectius i mesures de qualitat específiques en el transport públic de passatgers.

Segons aquesta norma, la qualitat global del transport públic de passatgers ve constituïda per criteris sobre el servei prestat des del punt de vista del client, i inclou variables com el temps de trajecte, el confort, la seguretat, l'atenció al client i la informació oferta.

Carta de Serveis
La Cambra també ha explicat que l'aplicació d'aquesta normativa s'han traduït en l'elaboració d'una Carta de Serveis, que resumeix els compromisos específics i un decàleg de bones pràctiques que l'empresa adquireix envers els seus usuaris.

Entre els compromisos presents en la Carta de Serveis, en la qual també s'especifiquen les vies que té el client per reclamar -incloent la presència d'un llibre de reclamacions a cada estació amb personal i adreça de correu electrònic, correu postal, fax i telèfon-, destaca l'objectiu d'aconseguir una satisfacció no inferior al 90% dels clients amb l'oferta de trens i aconseguir una puntualitat mínima del 98,5%.

D'una altra banda, la Cambra ha recordat que el futur traspàs de la gestió de l'operadora de Renfe Rodalies a la Generalitat a l'àrea de Barcelona el pròxim 1 de gener és "una notícia positiva" però que "cal prendre amb prudència", perquè el traspàs haurà d'anar acompanyat de les inversions necessàries per superar les deficiències actuals de la infraestructura, "que seguirà depenent de l'Estat".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Segon avís de la CE a Espanya per “discriminar” els interins

barcelona
economia

El govern ha destinat 246 milions en ajuts a la indústria des de 2021

barcelona

Figueres acollirà per primer cop el Fòrum Gastronòmic Ciutat per al públic general el 5 i 6 d’octubre

FIGUERES

Es preveu que el 36 per cent de la producció catalana de poma es culli a Girona

GIRONA

La Cambra de Comerç de Barcelona avisa que el turisme “no pot tenir un creixement infinit”

Barcelona

L’empresa de reciclatge ACIN compra l’antiga tèxtil Nylstar per 8 milions

blanes
economia

Naturgy consolida resultats rècord amb uns beneficis de 1.043 milions d’euros el primer semestre

barcelona
economia

El Sabadell dispara el benefici un 40,3% fins assolir un rècord de 791 milions de beneficis

barcelona
economia

Els contractistes d’obres lamenten que la construcció continuï perdent pes a l’economia catalana

barcelona