Economia

La fusió d'Iberia i British Airways ignorarà l'aeroport del Prat

El president d’Iberia, Fernando Conte, va respondre ahir a un periodista assegurant que el Prat jugarà un paper important en l’estratègia de la companyia resultant de la fusió entre Iberia i British, però, a hores d’ara, poca gent a Catalunya creu que això sigui més que una resposta de compromís. De fet, el comunicat que l’aerolínia espanyola ha enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors deixa prou clar que no pensa canviar la seva estratègia: “La unió servirà per reforçar la posició de Madrid com el principal aeroport d’enllaç entre Europa i l’Amèrica Llatina”.

“Barajas i punt; la resta a fer punyetes”, resumeix amb contundència l’economista Ramon Tremosa, expert en infraestructures i autor de Catalunya serà logística o no serà. Per Tremosa, és evident que les dues companyies apostaran, com han fet fins ara, pels seus hubs, Heathrow i Barajas. “Per a Iberia el Prat és paper mullat i British prou feina té a casa seva amb la competència de les low cost”.

De la mateixa opinió és el catedràtic d’economia aplicada Germà Bel, un dels tres ponents de l’acte que fa dos anys va reivindicar que l’aeroport de Barcelona deixés de ser de segona.

“No veig per què Iberia hauria de voler ara dissenyar una estratègia diferent”, afirma. Malgrat que els canvis no beneficiaran el Prat, Bel avisa que hauria estat pitjor si la fusió s’hagués fet amb Lufthansa o Air France. “Iberia i British fa temps que retiren operacions al Prat”. La situació seria diferent si Iberia s’hagués aliat amb grups que sí que tenen una bona presència a Barcelona, ja que l’haurien abandonat per centrar-se en Madrid.

Nou model de gestió, la clau
En tot cas i encara que Iberia no vulgui connectar el Prat amb el món, Barcelona és important per a ella. “Aquí li interessa evitar la competència” i això es pot fer, per exemple, apostant per Vueling-Clickair o aconseguint que AENA li segueixi concedint privilegis. Aquesta reflexió ens porta “a la veritable solució”. “Si no hi ha Iberia ja vindran altres companyies. Ara per això ens fa falta un nou model de gestió”, recorda Tremosa. Bel afegeix: “Iberia i British són lliures d’aplicar l’estratègia que vulguin, és una decisió privada, el problema és el model de gestió actual”, que supedita el Prat a aquestes estratègies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Solsona i Cardona impulsen el relleu generacional en comerços

Solsona
ECONOMIA

Preacord d’ERO a Vodafone, que es sotmetrà a votació de la plantilla

Barcelona
ECONOMIA

Barcelona ha executat el 47% dels 276 milions que gestiona dels Next Generation

Barcelona

El cost de la vida creix un 0,6% el juny a la demarcació

girona
ECONOMIA

Inici de la campanya de la pera a Ponent, amb una previsió de 15.000 tones

Els Alamús
economia

Els congressistes gaudiran de promocions i descomptes al comerç local

girona
economia

La Fundació Habitatge Social alerta del risc de la manca d’habitatge social

Barcelona
Economia

El govern acorda un préstec amb el BEI per fer 4.300 pisos de lloguer social

barcelona
Economia

La compravenda d’habitatges cau un 24,5% al maig

barcelona