Asisted busca capital per tenir presència a tot l’Estat espanyol
La firma dedicada a l’assistència domiciliària a persones grans vol duplicar la facturació en tres anys
Inscrita com a entitat privada d’iniciativa social creix anualment un 15% Inscrita com a entitat privada d’iniciativa social creix anualment un 15%
Asisted, una associació sense ànim de lucre que es dedica a l’assistència domiciliària privada a persones grans i dependents, busca capital per implementar un ambiciós pla de creixement. L’organització preveu tenir presència a tot l’Estat espanyol en un termini de tres anys, si aconsegueix captar finançament més enllà del sistema bancari tradicional, o de cinc anys, si no ho aconsegueix.
En aquest període de temps, Asisted planeja obrir oficines a tot l’Estat i duplicar la facturació per arribar a ingressar 25 milions d’euros l’any 2025. L’expansió es faria des de l’oficina de Madrid, inaugurada a penes fa uns mesos i que ja funciona a ple rendiment.
Després de Madrid, Palma i València són les dues localitzacions prioritàries per replicar el model. Fins a l’obertura de Madrid, Asisted només operava a Catalunya, on té dotze oficines repartides per tot el territori, llevat de la demarcació de Lleida.
Aixecar capital fora del sistema financer tradicional els està resultant, però, molt difícil pel fet de ser una associació sense ànim de lucre Els grups d’inversió tenen un sistema de participació i retorn de la inversió que no encaixa en el d’una associació. Pere Solanellas, director general d’Asisted, explica que malgrat els impediments estan explorant la manera de posar-hi remei i que han iniciat negociacions amb entitats de capital que busquen aportar diner en iniciatives de caire més social com Asisted.
El creixement planejat de la firma se sustenta, a més, en un moment dolç per al sector. D’una banda, perquè ens trobem en un context demogràfic d’envelliment que rema a favor de la firma. De fet, les previsions demogràfiques són que l’any 2030 un 33% de la població tingui més de 65 anys. Aquesta deriva ha afavorit, a més, l’aparició de start-ups en el mercat de l’assistència domiciliària que per al director general d’Asisted han contribuït a democratitzar el sector cap a col·lectius que no tenien accés i que acaba donant visibilitat a tots els altres agents del mercat, entre els quals Asisted.
Hi ha un tercer element que dona més ales al sector, i és que després de la pandèmia la gent gran vol envellir al seu domicili i, a banda dels casos més complexos, la tria de l’assistència domiciliària està agafant volada a passes de gegant. De fet, Asisted fa tres exercicis que té un creixement de facturació superior al 15%.
La firma es va crear fa poc més de quaranta anys per un grup d’estudiants de medicina que buscaven una manera d’aconseguir ingressos mentre estudiaven, i aquell projecte s’ha convertit en la firma líder en assistència domiciliària privada a Catalunya. De fet, els cuidadors d’Asisted entren cada dia en 1.800 llars per tenir cura de persones grans o dependents o per acompanyar-los en desplaçaments.
El model de negoci de l’entitat consisteix en la venda del servei d’assistència domiciliària directament al client. Asisted té en plantilla més de 900 cuidadors amb conveni col·lectiu propi. “Els tenim 100% assegurats, i amb contracte, ja que no creiem en el model de falsos autònoms”, diu Solanellas, que destaca que un dels valors diferencials de la seva marca és la creació d’una acadèmia de formació interna. “L’empresa és la que els selecciona i els forma sota els criteris de servei i assistència d’Asisted”, assegura el director general.
Nous àmbits.
Així mateix, l’entitat ha engegat una altra via per generar ingressos mitjançant acords d’assistència que no siguin directament amb el client, sinó amb hospitals, residències o centres sanitaris.
Des que Pere Solanellas va agafar la direcció d’Asisted fa dos anys, la firma d’atenció domiciliària ha fet una transformació integral, basada principalment en la professionalització de la gestió i la captació de talent. “Vam fitxar un director de recursos humans que ha redefinit tot el nostre model de gestió de persones”, explica.