Economia

Tot Europa protesta

Amb més o menys virulència, gran part d’Europa viu mobilitzacions semblants a les que durant cinc dies han sacsejat Espanya. Itàlia és el país on els professionals que pateixen l’imparable encariment dels carburants van fer-se sentir abans. Al mes de desembre, els transportistes van fer vaga durant tres dies i el país se’n va ressentir moltíssim. La gent va embogir per omplir la nevera i el dipòsit del cotxe. En dos dies, en algunes estacions ja no quedava carburant.
Arribat aquest punt, els sindicats i el govern es van asseure a parlar i es van posar d’acord. Va caldre una setmana per tornar a omplir les prestatgeries dels supermercats i els dipòsits de les benzineres.

Alerta a la Jonquera
La protesta que a hores d’ara espanta més és la dels transportistes francesos. Fins ara, el moviment de protesta contra l’ascens del preu dels carburants ha tingut un abast reduït, ja que ha consistit en les anomenades operacions cargol.

Aquestes accions han alentit el trànsit a les principals vies del país sense arribar a bloquejar-lo ni a impedir la distribució. Però la moderació dels camioners francesos es podria veure alterada a partir d’aquest dilluns, quan el sector dels transports ha convocat una gran jornada de mobilització. La Generalitat ha muntat un dispositiu per ajudar a circular els camions que quedin atrapats a la Jonquera, si és que els transportistes francesos decideixen bloquejar el pas fronterer.

A la Gran Bretanya, diversos sindicats del sector públic eren fins ara els únics que protestaven per l’encariment dels aliments i el carburant. Els conductors de la Shell van començar una vaga divendres passat de quatres dies, el temps necessari perquè faci efecte a tot el país. El govern de Gordon Brown demana entesa entre les parts en conflicte, però no rebaixa els impostos dels carburants ni ha pres mesures especials. La vaga de la Shell és de 600 transportistes que proveeixen les benzineres arreu de Gran Bretanya. El govern va demanar als ciutadans que només comprin el carburant necessari per evitar el pànic i el desabastament.

A Portugal, els camioners van encetar la vaga dilluns i dimecres ja hi havia una proposta del govern acceptada per la patronal. L’endemà els transportistes van acordar desconvocar la mobilització. Se’ls han concedit diverses bonificacions en les càrregues fiscals del sector, descomptes nocturns en els peatges, ajudes per renovar les flotes i una adaptació de les seves tarifes als preus del combustible. Com a la resta d’Europa, però, els professionals no han aconseguir el que reclamaven: rebaixes directes del preu del gasoil i equiparació amb les tarifes d’Espanya.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Les exportacions creixen un 6,1% al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre però el balanç segueix negatiu

Tarragona

Les exportacions gironines s’alenteixen al maig

GIRONA
economia

Les exportacions creixen un 2,2% i superen els 9.200 milions al maig

barcelona
TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona
ECONOMIA

100 milions d’euros en set anys per millorar l’ocupació juvenil a Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

Confirmats 25 focus més de llengua blava i s’arriba a un total de 71

Barcelona
societat

Inaugurat el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya

Lleida
Economia

Apartur recorrerà a la UE contra l’eliminació de llicències de pisos turístics a Barcelona

Barcelona
Economia

Barcelona pujarà al màxim el recàrrec de la taxa turística, fins a 4 euros per nit

Barcelona