Carlett relocalitzarà la producció de carretons en breu
. El 2024, la firma vol acoblar els seus carretons a Catalunya, tot col·laborant amb entitats socials
L’exportació ja suposa el 65% de l’empresa, que aviat vol anar a Àsia i Amèrica
Carlett, empresa que deu la seva anomenada al fet d’haver introduït el carretó d’anar a comprar que alhora fa les funcions de caminador, aviat relocalitzarà la producció del seu producte a Catalunya, en una operació que involucrarà entitats socials que es dediquen al treball inclusiu.
Com explica Albert Cardona, CEO i soci fundador de l’empresa amb Oriol Martí, ara fabriquen a Àsia, però la seva intenció és relocalitzar la producció, l’acoblament de les peces, a Catalunya, “tot arribant a un conveni de col·laboració amb la Fundació Ared, que es dedica a la inserció laboral de col·lectius vulnerables, persones amb discapacitat o problemes d’inclusió social”. Com afegeix: “És un projecte que volem desenvolupar l’any vinent perquè sigui una realitat el 2024.”
El disseny és el do de projectar amb imaginació i elegància la solució indiscutiblement més oportuna. Si Carlett ha esdevingut un referent en el seu sector ha estat pel seu carretó d’anar a comprar i caminador. Els negocis es fan a partir del que demana el mercat: “El 2016, jo i el meu soci, Oriol Martí, detectàvem que la gent gran, tot i els problemes de mobilitat que pateix, es nega a portar caminador, perquè és la prova més evident que t’estàs fent vell, i s’estima més dur un carretó de la compra amb pes, que no està pensat per garantir la seguretat de l’usuari.” Així doncs, Carlett ha tret al mercat aquest carretó caminador “de disseny amigable i disruptiu”, que fuig del caminador ortopèdic que “rebutgen el 90% de les persones que requereixen assistència a la marxa, com la meva àvia de 97 anys, que es negava a portar un caminador i que està encantada amb el carretó de la compra caminador”. Un veritable producte estrella que va suposar el 60% dels 2,3 milions d’euros en vendes del 2021, llistó que enguany s’enfilarà als 3 milions. A més, ha obert bretxa als mercats exteriors, que ja suposen el 65% del negoci de Carlett, que és molt present en mercats com Alemanya, França i els països nòrdics, “on la gent gran ha perdut la vergonya de sortir al carrer”. La previsió de l’empresa és eixamplar el mercat global en els pròxims tres anys, i anar a Amèrica i Àsia per tenir presència en quaranta-sis països. Pel que fa al mercat estatal, actualment el gruix de la demanda es concentra a Catalunya i el País Valencià.
Dins d’un procés de millora tècnica del producte, la intenció de Carlett és digitalitzar alguns dels seus productes.
Ben a la vora.
Albert Cardona creu que “el carretó de la compra fomenta la interacció de veïns i veïnes”. Dins d’aquest objectiu de trobar noves i originals solucions de micromobilitat, hi ha projectes com un carretó per transportar mascotes que transitòriament no es poden moure o carretons per a nens a qui es fa molt feixuc anar a l’escola carregats de llibres i amb l’ordinador.
En el futur pròxim, Carlett vol assolir la petjada de carboni zero, i per això tenen molt protagonisme en la seva producció materials reutilitzables i/o reciclables, a més de procurar que els seus processos de fabricació siguin sostenibles.
Que no es quedin a casa
El model Senior Assist, que d’ençà que va aparèixer al mercat, ha esdevingut un referent, té com a objectiu, com diu Cardona, que “la gent gran surti al carrer, que vagi al parc, faci la volta a l’illa, cosa molt important per evitar que els problemes de motricitat que puguin tenir s’agreugin”. L’ergonomia del carretó facilita el desplaçament amb seguretat i permet asseure-s’hi per descansar. Disposa d’un manillar regulable per ajustar l’altura, dos tipus de frens i suport per al bastó.