Economia

Carlett relocalitzarà la producció de carretons en breu

. El 2024, la firma vol acoblar els seus carretons a Catalunya, tot col·laborant amb entitats socials

Carlett, empresa que deu la seva anomenada al fet d’haver introduït el carretó d’anar a comprar que alhora fa les funcions de caminador, aviat relocalitzarà la producció del seu producte a Catalunya, en una operació que involucrarà entitats socials que es dediquen al treball inclusiu.

Com explica Albert Cardona, CEO i soci fundador de l’empresa amb Oriol Martí, ara fabriquen a Àsia, però la seva intenció és relocalitzar la producció, l’acoblament de les peces, a Catalunya, “tot arribant a un conveni de col·laboració amb la Fundació Ared, que es dedica a la inserció laboral de col·lectius vulnerables, persones amb discapacitat o problemes d’inclusió social”. Com afegeix: “És un projecte que volem desenvolupar l’any vinent perquè sigui una realitat el 2024.”

El disseny és el do de projectar amb imaginació i elegància la solució indiscutiblement més oportuna. Si Carlett ha esdevingut un referent en el seu sector ha estat pel seu carretó d’anar a comprar i caminador. Els negocis es fan a partir del que demana el mercat: “El 2016, jo i el meu soci, Oriol Martí, detectàvem que la gent gran, tot i els problemes de mobilitat que pateix, es nega a portar caminador, perquè és la prova més evident que t’estàs fent vell, i s’estima més dur un carretó de la compra amb pes, que no està pensat per garantir la seguretat de l’usuari.” Així doncs, Carlett ha tret al mercat aquest carretó caminador “de disseny amigable i disruptiu”, que fuig del caminador ortopèdic que “rebutgen el 90% de les persones que requereixen assistència a la marxa, com la meva àvia de 97 anys, que es negava a portar un caminador i que està encantada amb el carretó de la compra caminador”. Un veritable producte estrella que va suposar el 60% dels 2,3 milions d’euros en vendes del 2021, llistó que enguany s’enfilarà als 3 milions. A més, ha obert bretxa als mercats exteriors, que ja suposen el 65% del negoci de Carlett, que és molt present en mercats com Alemanya, França i els països nòrdics, “on la gent gran ha perdut la vergonya de sortir al carrer”. La previsió de l’empresa és eixamplar el mercat global en els pròxims tres anys, i anar a Amèrica i Àsia per tenir presència en quaranta-sis països. Pel que fa al mercat estatal, actualment el gruix de la demanda es concentra a Catalunya i el País Valencià.

Dins d’un procés de millora tècnica del producte, la intenció de Carlett és digitalitzar alguns dels seus productes.

Ben a la vora.

Els cervells dels dissenyadors de Carlett bullen d’idees per conrear el concepte de micromobilitat “la ciutat dels quinze minuts”, que està sent tendència a moltes urbs mundials com ara París, i que suposa oferir al ciutadà tots els serveis essencials a només quinze minuts de casa. Carlett, a més d’oferir assistència a persones que ho necessiten, també es proposa fomentar el comerç de proximitat amb la seva oferta de productes. El 2021 va llançar al mercat un nou model de carret de la compra que a la qualitat ergonòmica hi afegeix un acurat disseny. Com argumenta Antonio López, director d’R+D, “és un producte creat com a complement de moda per a un segment jove de la societat que, a banda de valorar el disseny com a aspecte determinant en la seva decisió de compra, gaudeix de les compres i que es preocupa per la sostenibilitat, alhora que vol beneficiar el comerç local”. Val a dir que durant la pandèmia, el confinament va tenir, entre altres efectes, que revifés l’ús del carretó de la compra (que compleix 85 anys de la seva invenció), especialment entre els més joves. Durant aquells mesos, les vendes es van disparar.

Albert Cardona creu que “el carretó de la compra fomenta la interacció de veïns i veïnes”. Dins d’aquest objectiu de trobar noves i originals solucions de micromobilitat, hi ha projectes com un carretó per transportar mascotes que transitòriament no es poden moure o carretons per a nens a qui es fa molt feixuc anar a l’escola carregats de llibres i amb l’ordinador.

En el futur pròxim, Carlett vol assolir la petjada de carboni zero, i per això tenen molt protagonisme en la seva producció materials reutilitzables i/o reciclables, a més de procurar que els seus processos de fabricació siguin sostenibles.

Que no es quedin a casa

El model Senior Assist, que d’ençà que va aparèixer al mercat, ha esdevingut un referent, té com a objectiu, com diu Cardona, que “la gent gran surti al carrer, que vagi al parc, faci la volta a l’illa, cosa molt important per evitar que els problemes de motricitat que puguin tenir s’agreugin”. L’ergonomia del carretó facilita el desplaçament amb seguretat i permet asseure-s’hi per descansar. Disposa d’un manillar regulable per ajustar l’altura, dos tipus de frens i suport per al bastó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia