La recerca de talent i el creixement marquen l’estratègia de Seidor
La consultora tecnològica seguirà impulsant la internacionalització i la diversificació de serveis Nascuda a Vic, enguany celebra el 40è aniversari
“Volem continuar creixent a doble dígit i atraient talent, el principal repte del sector TIC en l’àmbit mundial. Per això seguirem col·laborant amb universitats i centres de formació i potenciant la Seidor Academy, on cada any es formen –cobrant un sou alhora– al voltant de 400 professionals per incorporar-se al mercat laboral, posant especial atenció a incrementar la presència de dones en aquest àmbit”, explica Iván González, director corporatiu de màrqueting, comunicació i sostenibilitat, i portaveu de Seidor, sobre els plans de futur immediat de la companyia.
A més, l’empresa també té previst continuar la seva internacionalització i la diversificació del portafolis, “sobretot en l’àmbit cloud, ciberseguretat, experiència de client, llocs de treball i en noves tecnologies com la intel·ligència artificial i la internet de les coses”, detalla González, que afegeix altres àmbits en què incidiran: “Seguirem impulsant la sostenibilitat, l’equitat, la diversitat i la inclusió perquè ens creiem que tenim un compromís per fer un món millor.”
Seidor, que enguany celebra el seu 40è aniversari, ha esdevingut una consultora tecnològica integral d’abast internacional. Va ser fundada a Vic pels germans Benito, i tot i tenir oficines en 41 països, presència comercial en un centenar i una plantilla de 7.500 persones, continua sent i dirigint-se com una empresa familiar, sense oblidar les seves arrels. “La seu mundial de la companyia està ubicada al districte 22@ de Barcelona, però seguim amb la nostra oficina a Vic perquè és el nostre origen i perquè ens agrada estar a prop del client”, diu González.
Punt de partida.
Tanmateix, Seidor va fer el gran salt el 1992, quan Josep Benito, actual CEO de la firma, va encetar tres eixos de negoci que van portar la consultora a guanyar-se un lloc destacat en el mercat: el partenariat amb SAP, un dels principals productors mundials de software per a la gestió de processos de negoci; la internacionalització, que s’iniciaria el 2005, abordant primer els mercats de Xile, l’Argentina i Mèxic –quan encara estava classificada com a pime–, als quals van seguir el Pròxim Orient, els Estats Units i Àfrica, fins a ser present en tots els continents, i la diversificació tant del portafolis com dels socis que els acompanyaran en el camí, incorporant al llarg dels anys Adobe, Microsoft, Amazon, Google, Salesforce, Cisco i Lenovo, entre d’altres. “Es van establir lligams importants en l’àmbit global amb empreses líders en els seus àmbits”, puntualitza González.
Àmbits públic i privat.
En el focus d’aquesta expansió, la consultora suma també els Estats Units i Europa, on ja està present a l’Estat espanyol –amb més de vint oficines–, Bèlgica, França, Itàlia i el Regne Unit.
Mentrestant, Seidor no s’atura. Només retrocedint al setembre passat, la consultora va adquirir una participació majoritària a l’empresa tecnològica Opentrends i va impulsar a l’Aragó el seu primer centre de competència d’Amazon Web Services (AWS) a l’Estat.