Estat espanyol
La CNMC engega un expedient sancionador contra Booking.com per “possibles pràctiques anticompetitives”
Les possibles infraccions afectarien hotels i agències de viatges en línia
El regulador investiga si el portal de reserves ha explotat la “situació de dependència econòmica” dels hotels
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha engegat un expedient sancionador contra el portal de reserves Booking.com per un possible abús de posició de domini amb pràctiques “restrictives de la competència” sobre els serveis d’intermediació que ofereixen diverses agències de viatges en línia a hotels.
L’expedient de l’autoritat espanyola de la competència té l’origen en dues denúncies rebudes per part de l’Associació Espanyola de Directors d’Hotel i de l’Associació Empresarial Hotelera de Madrid, segons ha detallat l’organisme regulador aquest dilluns.
Les pràctiques denunciades consistirien en la possible imposició de condicions no equitatives als hotels situats a l’Estat espanyol i la implementació de polítiques comercials que haurien pogut tenir efectes d’exclusió sobre les altres agències de viatges en línia, així com en altres canals de venda telemàtica, ha explicat la CNMC.
Les conductes investigades també inclourien pràctiques que “explotarien la situació de dependència econòmica” dels hotels situats a Espanya respecte de Booking.com. “Aquest fet constituiria un acte de competència deslleial que podria falsejar la lliure competència amb afectació a l’interès públic”, apunta la Comissió.
A la vista de les denúncies presentades i de la informació recollida, la CNMC considera que existeixen indicis racionals que Booking ha infringit els articles 2 i 3 de la Llei de Defensa de la Competència i l’article 102 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (UE). No obstant això, el regulador subratlla que l’obertura d’aquest expedient no prejutja el resultat final de la investigació. “S’obre ara un període màxim de divuit mesos per a la instrucció de l’expedient i per resoldre’l”, resumeix.