Economia

L’agència de viatges Rift Valley cerca clients a Sud-amèrica

L’empresa especialitzada en Àfrica obre una corresponsalia al Brasil

L’agència de viatges especialitzada en Àfrica Rift Valley Expeditions ha obert una corresponsalia al Brasil, en la que és la primera incursió comercial fora de l’Estat, amb la intenció d’atreure clients de tot Amèrica Llatina. La idea no és vendre el producte directament sinó a través d’agències minoristes del subcontinent. La directora financera, Montse Lesan, no amaga la voluntat última d’acabar penetrant als Estats Units.

Paral·lelament a la internacionalització, també s’ha pres la decisió estratègica de potenciar el canal d’agències minoristes també a Espanya. Actualment suposa el 40% de la facturació de l’agència, mentre que el 60% restant és venda directa de rutes en grup o viatges a mida. Lesan calcula que els pròxims dos anys la facturació amb què es tancarà el 2022, de quatre milions d’euros, s’hauria d’haver doblat i que uns dos milions vindran del mercat exterior. La inversió prevista sortirà de fons propis. “No hi ha cap intenció de buscar socis inversors”, remarca.

Rift Valley Expeditions va néixer a Sabadell el 2014 de la mà de Toni Espadas, màxim responsable executiu, i Rafa Martín, director d’operacions, que continuen sent els dos únics socis de l’empresa. Espadas passa bona part de l’any a Àfrica i el seu coneixement de les tribus (amb qui manté relacions personals) i de la fauna d’aquest continent han estat la base per dissenyar i oferir un producte turístic diferenciat en el mercat, ja sigui amb rutes alternatives a les habituals en les destinacions més populars d’Àfrica, o propostes poc conegudes a casa nostra com ara Benín, Angola, Sudan del Sud o Eritrea.

La tornada del turisme a Àfrica, després de la pandèmia, ha deixat veure imatges de massificació en espais com el parc nacional del Massai Mara (Kenya) on té lloc el popular pas de riu Mara protagonitzat per manades d’herbívors (nyus i zebres) i cocodrils en l’anomenada gran migració. “Nosaltres fugim d’això, Àfrica és prou gran per oferir experiències amb animals i tribus sense més turistes”, indica Lesan.

Rift Valley Expeditions deu el seu nom als inicis de la companyia quan estava especialitzada inicialment en Etiòpia i, a partir del 2017, també en Tanzània i Uganda, amb l’entrada de Pep López i Fredy Mmary, especialistes respectius d’aquests països. Amb posterioritat, l’oferta s’ha anat diversificant i ara abasta gairebé tot el continent. “No som els més competitius en preu, el nostre fort és que oferim destinacions que no té ningú més i la convivència amb les tribus”, assegura.

Rift Valley també fa valer el seu compromís social i mediambiental. Això es concreta en una implantació directa en el continent amb oficines pròpies (en tenen a Etiòpia, Uganda, Tanzània, Benín, Gabon, Kenya i Madagascar, en procés d’obertura) i treballadors en nòmina de la companyia (la plantilla a l’Àfrica és d’unes quaranta persones): “Invertim en la destinació, comprem els cotxes allà, lloguem els locals i contractem gent local –estem incorporant moltes dones- i paguem sous dignes”, diu Lesan. Durant la pandèmia van anar a un ERTO per a la plantilla de l’Estat (deu treballadors entre Sabadell i Madrid) però han mantingut els sous dels empleats africans que no tenien cap suport econòmic públic.

En el pla mediambiental estan reduint l’impacte de la seva activitat i, en concret, cerquen alternatives al plàstic de les ampolles d’aigua.

D’altra banda, part de la facturació prové de l’organització de viatges professionals, sobretot a productores de programes televisius. També ofereixen viatges amb experts, paleontòlegs, arqueòlegs, naturalistes, etc.

La seva implicació amb Àfrica també inclou la participació en l’ONG Cross Africa i l’organització d’esdeveniments de divulgació de la cultura del continent.

RIFT VALLEY EXPED.

Facturació
4 M€
Treballadors
50
Any de fundació
2014
Toni Espadas es va enamorar d’Etiòpia mentre regentava una botiga de material de muntanya. Va contagiar la seva passió a amics a qui va acabar muntant viatges, i després a amics d’amics fins a agafar una certa dimensió. Finament va optar per crear l’agència de producte propi que impactés positivament en el viatger i la destinació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia