Rotor Print manté l’embranzida i obrirà dues línies de producció
El fabricant d’envasos de plàstic ha tingut un creixement fulgurant en poc més d’una dècada de vida. Encara la segona ampliació després que el 2018 tripliqués la capacitat
Rotor Print obrirà dues noves línies de producció -l’una a finals d’aquest any i l’altra el 2024-, perquè la capacitat productiva vagi sempre a davant de la demanda, en un context de fort creixement que ha marcat la trajectòria d’aquesta jove empresa (va engegar màquines el 2011) i que s’espera que continuï els pròxims anys, pels projectes que tenen en marxa. En poc més d’una dècada de vida, aquest fabricant d’envasos de plàstic flexible ha encadenat, exercici rere exercici, increments de facturació de dos dígits, fins a tancar el 2022 amb 30 milions d’euros (el 2021 havia estat de 18,5 milions): “Part d’aquest fort increment de la xifra de vendes és atribuïble a l’encariment de matèries primeres; el real, en metres lineals de producte, seria del 28%”, puntualitza Albert Costa, director comercial i soci de l’empresa.
Sala blanca.
L’edifici més recent inclou dues línies de producció d’impressió en flexografia HD, cadascuna de les quals té màquines d’impressió, laminació i tall, que treballen en condicions de protecció extrema per evitar contaminació de l’exterior. A les instal·lacions més antigues hi ha dues línies més, una de les quals de rotogravat, i aquí és on s’obriran les dues noves línies previstes, una de les quals serà d’impressió digital. Disposar de tres tecnologies d’impressió (rotogravat, flexografia i digital) amb característiques productives i prestacions molt diferents proporcionarà encara més versatilitat al catàleg de Rotor Print a l’hora d’aconsellar al client la millor opció per al seu producte.
Per instal·lar les dues noves línies de producció, la companyia d’Olost comprarà una nau adjacent, que se sumarà a les tres que Rotor Print té en aquest sector i que ha anat adquirint a mesura que quedaven buides. De moment, no hi ha estimació de la inversió prevista, però la decisió s’ha pres quan encara tenen un 25% de la capacitat productiva ociosa, fet que vol dir que l’empresa té marge d’actuació.
“Aspirem a ser el primer productor de packaging flexible d’Espanya”, diu Costa. Actualment el 80% de la facturació es concentra a l’Estat i la resta, a França, Itàlia i l’Amèrica Llatina. Un dels objectius és potenciar l’exportació al nord d’Àfrica, sobretot en el sector farmacèutic, i l’Amèrica Llatina, en alimentació, a més d’intensificar la penetració a Europa.
ROTOR PRINT
Sostenibilitat com a palanca per créixer
Rotor Print vol fer de la sostenibilitat una de les palanques de creixement. Això és molt important en un sector assenyalat pel consum de plàstic. Des de la recerca han desenvolupat nous productes que mantenen les propietats sense haver de barrejar plàstics de diferents famílies o diferents materials, facilitant el reciclatge. Destaca un nou blíster 100% de PET per als laboratoris. Costa explica que estan assessorant els clients perquè migrin d’estructures no reciclables a reciclables. D’altra banda, estan potenciant l’economia circular incorporant al cicle productiu material reciclat.