Economia

economia

L’agrupació de Volkswagen i Seat rep la resolució definitiva del PERTE, que els permetrà mobilitzar 10.000 milions d’euros

Els 52 socis desenvoluparan 86 projectes i esperen que el 90% de les ajudes es transfereixin les pròximes setmanes

L’agrupació Future: Fast Forward, liderada per Volkswagen i Seat, ha rebut la resolució definitiva per part del ministeri d’Indústria per accedir als 357 milions d’euros dels fons europeus del PERTE del vehicle elèctric.

Els 52 socis de la candidatura desenvoluparan 86 projectes i mobilitzaran 10.000 milions d’euros per impulsar la mobilitat neta. 7 de cada 10 euros mobilitzats aniran a parar als projectes per a la nova fàbrica de bateries de Sagunt i l’electrificació de les plantes de Seat de Martorell i Navarra.

La decisió del ministeri arriba després de revistar tota la documentació i de comprovar que els socis han presentat les garanties. Ara, l’agrupació espera que el 90% de les ajudes es transferL’agrupació Future: Fast Forward, liderada per Volkswagen i Seat, ha rebut la resolució definitiva per part del ministeri d’Indústria per accedir als 357 milions d’euros dels fons europeus del PERTE del vehicle elèctric.

Els 52 socis de la candidatura desenvoluparan 86 projectes i mobilitzaran 10.000 milions d’euros per impulsar la mobilitat neta. 7 de cada 10 euros mobilitzats aniran a parar als projectes per a la nova fàbrica de bateries de Sagunt i l’electrificació de les plantes de Seat de Martorell i Navarra.

La decisió del ministeri arriba després de revistar tota la documentació i de comprovar que els socis han presentat les garanties. Ara, l’agrupació espera que el 90% de les ajudes es transfereixin les pròximes setmanes.

D’aquesta manera, finalitzen els tràmits administratius previstos perquè l’empresa més important del sector de l’automoció català pugui rebre fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea.

El procés va començar el març del 2021 quan la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, va anunciar que hi hauria una fàbrica de bateries “a prop” de la planta de Seat a Martorell. Finalment, la macroinstal·lació se situarà a Sagunt (País Valencià).

El PERTE no es va aprovar fins a finals del 2021, amb uns pressupostos de prop de 3.000 milions d’euros que no s’ha esgotat en la primera convocatòria. Per aquest motiu, el govern espanyol prepara una segona edició del programa d’ajuts dirigit a impulsar l’electromobilitat a l’Estat.

Catalunya és una de les onze comunitats on es desenvoluparan projectes dels socis de Future: Fast Forward. A banda de Volskwagen i Seat, entre els socis hi ha empreses com Celsa, Iljin, Bosch, Silence, Valeo i centres d’investigació com el CSIC o la Universitat de Saragossa.eixin les properes setmanes.

D’aquesta manera, finalitzen els tràmits administratius previstos perquè l’empresa més important del sector de l’automoció català pugui rebre fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea.

El procés va començar el març del 2021 quan la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, va anunciar que hi hauria una fàbrica de bateries “a prop” de la planta de Seat a Martorell. Finalment, la macroinstal·lació se situarà a Sagunt (País Valencià).

El PERTE no es va aprovar fins a finals del 2021, amb un pressuposts de prop de 3.000 milions d’euros que no s’ha esgotat en la primera convocatòria. Per aquest motiu, el govern espanyol prepara una segona edició del programa d’ajuts dirigit a impulsar l’electromobilitat a l’Estat.

Catalunya és una de les onze comunitats on es desenvoluparan projectes dels socis de Future: Fast Forward. A banda de Volskwagen i Seat, entre els socis hi ha empreses com Celsa, Iljin, Bosch, Silence, Valeo i centres d’investigació com el CSIC o la Universitat de Saragossa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.