Economia

Fujifilm pren la botiga de Barcelona com a model per canviar les que té al món

La firma preveu que la renovada Wonder Photo Shop de Gran de Gràcia, la primera oberta fora del Japó, s’acosti enguany als 800.000 euros de facturació

La companyia japonesa Fujifilm va inaugurar dimarts passat la Wonder Expo, un nou espai expositiu de 250 m2, ubicat a la planta baixa de la Wonder Photo Shop (WPS) de Barcelona, la primera ciutat del món on l’empresa va decidir instal·lar la seva primera botiga fora de Tòquio. Sumant aquest nou espai, Fujifilm reformula el concepte de les seves botigues i les converteix en una boutique centrada en els seus clients i en els consumidor amants de la fotografia. A l’ espai renovat, a més de trobar els productes de la firma, els visitant podran experimentar, descobrir i intercanviar idees sobre el món de la imatge i la impressió.

A partir del concepte desenvolupat a Barcelona, l’empresa japonesa renovarà les seves 107 botigues repartides en 17 països. “La previsió de facturació de la botiga per enguany la situem al voltant dels 800.000 euros, una xifra molt allunyada dels 350.000 euros que sol facturar un negoci de fotografia”, afirma Eduardo López, director d’Imaging Fujifilm Espanya.

Falsa percepció.

“Tothom es pensava que amb l’aparició dels telèfons mòbils intel·ligents desapareixeria la fotografia càmera en mà. I des de Fujifilm demostrem que això no ha estat així. “Malgrat les percepcions, que s’han demostrat errònies, Fujifilm ha incrementat un 37% les vendes del segment Imaging (fotografia per a particulars, professionals i indústria) a nivell global i, per tant, segueix sent la línia de negoci més profitosa per a la companyia”, va afirmar Toshi Iida, president de Fujifilm Europa, durant la presentació del nou espai expositor de la WPS de Barcelona.

L’empresa es troba a hores d’ara a 169 països, ocupa més de 75.000 persones i té gairebé 53.900 patents. El 2021 va anotar un creixement del 15,2% respecte a l’exercici anterior i “l’evolució de les dades de l’any passat, ens porta a pensar que enguany serà un any rècord en beneficis per a la companyia, superant els 202 bilions d’euros a nivell global”, va anunciar Iida.

Fujifilm té a hores d’ara quatre línies de negoci: l’esmentada Imaging i les dedicades a Healthcare, Materials i Innovació.

El nou espai expositiu de la WPS a Barcelona, “que donarà un altre nivell d’experiència al client”, segons Iido, està obert a les entitats culturals del barri i de la ciutat “perquè volem convertir-lo en un espai de trobada de l’art i la cultura de la ciutat”, va afirmar el director d’Imaging Fujifilm Espanya.

Per donar el tret de sortida, la Wonder Expo de la WPS, situada al número 1 de Gran de Gràcia de la capital catalana, exposa 85 imatges del fotògraf Melitó Casals, conegut com Meli, una mostra que fins ara només es podia visitar al Museu de Cadaqués. Sota el títol Meli, Cadaqués, Dalí, l’exposició estarà oberta fins al 15 d’abril.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.