Atents a la salut sexual de la dona
FemmeUp desenvolupa productes i serveis per millorar el benestar femení
FemmeUp és una nova companyia que aspira a millorar el benestar de la dona. La firma ha desenvolupat i comercialitza cinc suplements i un aliment destinats a incitar la libido, reduir l’estrès, guanyar energia o millorar la lactància, entre altres beneficis. La firma disposa, a més, d’una plataforma des de la qual ofereixen servei de seguiment i acompanyament a les usuàries dels seus productes amb un equip de nutricionistes, fisioterapeutes, sexòlogues i ginecòlogues.
FemmUp es va crear l’any 2021, després que els seus fundadors –Jou López, amb quasi dues dècades vinculada a farmacèutiques de salut femenina, i Marcelo Lewin, creador de diferents plataformes sobre salut femenina– fessin un estudi per identificar les principals preocupacions de les dones respecte a la seva salut. A l’enquesta van descobrir que la manca de libido era un problema molt generalitzat, no només lligat al grup de dones en l’edat de la menopausa, sinó des de molt abans. De fet, en els seus estudis van descobrir que més de la meitat de les enquestades situaven la manca d’apetència sexual com la preocupació principal, però tanmateix sanitàriament aquest desordre es tractava molt poc. “Al voltant de la manca de libido femenina hi ha hagut històricament molts tabús i menysteniment”, explica Jou López, directora general de l’empresa emergent.
FemmeUp va treure al mercat el primer complement alimentari nutricional que millora la libido des d’una perspectiva multifactorial, i la resposta del mercat ha estat major del que preveien.
La firma va començar comercialitzant en línia, però es van topar amb la censura de l’univers Meta. “Ens vetaven anuncis i ens sorprenia molt perquè Facebook o Instagram estan plens de promocions de productes com el nostre però per a homes”, explica López.
Malgrat tot, aviat, els van anar arribant comandes de farmàcies de tot l’Estat espanyol i, ara com ara, el 50% de les clientes són usuàries que compren directament al web i el 50% restant, en oficines de farmàcia. “Tractem una franja d’edat molt ampla, que va dels 25 als 70 anys i, per tant, cada grup d’edat se sent més còmode amb un o canal o un altre”, afegeix.
A més, FemmeUp ven a través del web en mercats exteriors com Portugal, Itàlia, Bèlgica i l’Amèrica del Sud (a l’Argentina, Xile, Panamà). La producció dels suplements, però, està tota localitzada en laboratoris catalans, on han estat fabricant uns 180.000 comprimits l’any. I per al 2023 preveuen multiplicar per deu la producció. “Tenim pendent treure al mercat dos productes més i ampliar els serveis d’assessorament digital a la dona en els seus hàbits de vida”, avança.
“La salut de la dona sempre s’havia tractat des de grans blocs i nosaltres volem abordar les diferents problemàtiques que sorgeixen en la dona”, diu López. En aquests dos anys i escaig de vida de FemmeUp han assolit un creixement orgànic que els va donar arguments per poder iniciar una ronda d’inversió. Recentment l’han tancat amb l’objectiu de 70.000 euros assolit i amb la particularitat que més del 50% del capital de l’ampliació és femení. “Hem aconseguit la paritat, i el 60% dels inversors de FemmUp són dones”, diu López, que afegeix que la següent ampliació serà via crowdfunding.