Economia

Un proveïdor de cablejat de Ford, Seat i BMW tancarà i acomiadarà a 191 persones a Polinyà

Al-Ko Condural, fabricant alemany de cablejat per al sector de l'automoció i proveïdor de Ford, Seat i BMW, ha anunciat a la seva plantilla, formada per 191 treballadors, en la seva majoria dones, el tancament de la seva planta de Polinyà (Vallès Occidental), que està en números vermells des de fa com a mínim dos anys.

La companyia, que va perdre al començament de l'any un contracte de subministrament de cablejat per al model Focus de Ford, ha vist com altres clients li exigien revisions a la baixa dels preus i no pot competir amb fabricants instal·lats en països com Polònia, la República Txeca i Turquia.

En un escrit signat pel director general de la companyia, Udo Weil, s'informa que Al-Ko Condural "deixarà la seva activitat durant l'any en curs" a causa de l'acumulació de "diversos anys de pèrdues accentuades" i per evitar "mals més grans en un futur".

Els terrenys que ocupa el fabricant de cablejat són propietat de la matriu alemanya i van ser requalificats com urbanitzables per l'Ajuntament de Polinyà. El consistori d'aquesta localitat del Vallès Occidental preveu des de fa anys la construcció d'habitatges en aquesta parcel·la de la companyia.

Al-Ko començarà a negociar amb el comitè d'empresa les condicions del tancament de la planta a partir de la setmana que ve, amb la mediació d'un inspector del departament de Treball de la Generalitat, i espera poder assolir un acord en un termini màxim de dos mesos.

El comitè d'empresa, integrat en exclusiva pels membres de CCOO, va organitzar divendres passat una assemblea per informar a la plantilla de l'estratègia que se seguirà en la negociació de les condicions del tancament.
Al-Ko Condural va reduir a final de l'any passat el seu capital social en dos milions d'euros per restablir l'equilibri patrimonial, disminuït com a conseqüència de les pèrdues, que superen els quatre milions d'euros en els dos últims exercicis, segons han detallat fonts pròximes al proveïdor del sector de l'automoció.

La facturació de la companyia va caure un 40%, aproximadament, entre 2004 i 2007, fet que ha derivat en l'anunci de clausura de l'activitat, que afectarà al conjunt de la plantilla, inclosa l'alta direcció.

L'objectiu del comitè d'empresa és buscar un acord pactat i evitar la presentació d'un concurs de creditors (antiga suspensió de pagaments), i per aconseguir aquesta comesa no es descarta la convocatòria de mobilitzacions, segons han indicat fonts sindicals.

De moment, l'empresa no ha presentat cap proposta d'indemnització, encara que es dóna per fet que l'ajust es durà a terme amb acomiadaments, ja que no hi ha treballadors en edat de jubilar-se anticipadament.

La comarca del Vallès Occidental ha estat una de les més castigades els últims anys pels tancaments de fàbriques, entre elles la de Durex a Rubí, que va afectar a 259 treballadors, les de Dupont a Rubí i Polinyà (320 empleats), la de GDX Automotive a Palau-Solità i Plegamans (520), la de Alcoa Embalatge Flexible a Rubí (92) i la d'Indústries Plàstiques Trilla a Ripollet (240 treballadors).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Les exportacions creixen un 2,2% i superen els 9.200 milions al maig

barcelona
TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona
ECONOMIA

100 milions d’euros en set anys per millorar l’ocupació juvenil a Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

Confirmats 25 focus més de llengua blava i s’arriba a un total de 71

Barcelona
societat

Inaugurat el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya

Lleida
Economia

Apartur recorrerà a la UE contra l’eliminació de llicències de pisos turístics a Barcelona

Barcelona
Economia

Barcelona pujarà al màxim el recàrrec de la taxa turística, fins a 4 euros per nit

Barcelona

El port de Mataró, l’espai on no hi cap ni una agulla

Mataró
ECONOMIA

L’aeroport d’Alguaire acull simulacions de rutes logístiques amb drons

Lleida