Economia

Eurodiputats i empresaris critiquen Iberia per haver eliminat vols a Brussel·les

Aerolínies

Si alguna ruta aèria concentra molts més funcionaris, polítics i executius encorbatats, en business i amb l’ordinador portàtil sota el braç, que no pas turistes que aplaudeixen quan l’avió aterra és la que uneix Barcelona amb Brussel·les.
Però la decisió d’Iberia de suprimir, també, aquesta estratègica connexió regalant els seus slots a Clickair, que té menys freqüències i pitjors horaris, ha convertit la capital de la Unió Europea, paradoxalment, en un destí on només s’hi pot volar amb aerolínies de baix cost. I això ha provocat molt malestar entre els usuaris catalans, que critiquen l’última maniobra “denigrant” d’Iberia per “convertir el Prat en un aeroport provincià de segona categoria, en favor de Barajas”, denuncia a l’AVUI l’eurodiputat de CiU Ignasi Guardans.

Euròcrates, empresaris i eurodiputats ataquen el “despropòsit”, la “barbaritat” i “l’insult als catalans” que, des d’aquest mes de març, l’antiga aerolínia de bandera hagi deixat Barcelona sense una “connexió de qualitat amb la capital d’Europa, un servei públic imprescindible” que ara dependrà de Clickair, Vueling i Brussels Airlines, l’hereva de Virgin i de la belga Sabena que és l’única que, tot i ser de baix cost, encara ofereix seients en primera classe.

Frankfurt, també suprimit
Indignats, disparen contra el govern de la Generalitat per “haver badat i no pressionar Iberia, un error descomunal”, lamenta, entre d’altres, l’eurodiputat d’ICV Raül Romeva.
París i Londres ja són els dos únics destins europeus on vola Iberia, que també ha suprimit els seus vols de Barcelona a Frankfurt, una altra important connexió estratègica per a les empreses catalanes que ara depèn de Clickair.

“Així no atraurem empresaris a Barcelona, sinó turistes de motxilla”, alerta Erika Casajoana, consultora política, farta que Iberia tracti els catalans “com a ciutadans de segona” i el Prat “com un aeroport tercermundista” tallant la seva connexió amb la tretzena ciutat més cara del món i la sisena amb més poder adquisitiu, en dades del banc suïs UBS. La supressió de la ruta també ha deixat el Prat sense els viatgers que hi feien escala i que ara volen via Madrid.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Noel creix un 16 per cent el 2023 i factura 638 milions d’euros

SANT JOAN LES FONTS
ECONOMIA

La plantilla de Vodafone accepta el preacord sobre l’ERO per a 898 persones

Barcelona
Economia

L’FMI eleva al 0,9% la previsió de creixement de l’eurozona per al 2024

Barcelona
ECONOMIA

Tarragona crearà miradors turístics digitals a la ciutat

Tarragona
Economia

Foment eleva fins a 42.500 milions el dèficit d’inversió en infraestructures

barcelona
Estat espanyol

Talgo rep una oferta de fusió de la txeca Skoda Transportation

Barcelona
ECONOMIA

Solsona i Cardona impulsen el relleu generacional en comerços

Solsona
ECONOMIA

Preacord d’ERO a Vodafone, que es sotmetrà a votació de la plantilla

Barcelona
ECONOMIA

Barcelona ha executat el 47% dels 276 milions que gestiona dels Next Generation

Barcelona