Seat confia en Cupra per superar els ingressos rècord del 2019
El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha marcat com a objectiu que la companyia superi aquest any, amb l’impuls de Cupra, el rècord d’11.157 milions d’ingressos del 2019 que va tenir amb la producció a la planta de Martorell, abans de la pandèmia. Admet, però que encara persisteixen riscos com el subministrament de alguns components. Així ho manifestat en una entrevista a Efe en el marc de l’Automobile Barcelona, en la que es mostra optimista ja que la firma ha tancat el primer trimestre amb un benefici operatiu rècord de 144 milions, fet que suposa una millora de 139 milions respecte a un any abans i una facturació de fins a 3.600 milions, el 48 % més
Aquestes xifres històriques han estat possibles, ha emfatitzat, per l’impuls de Cupra–-amb més marge que Seat–, que ha venut més de 300.000 cotxes des del seu llançament el 2018, i que aquest primer trimestre va comercialitzar 46.600 unitats, un 83 % més que en el mateix període del 2022. Griffiths assegura que estan fent inversions que “són històriques a la indústria de l’automòbil a Espanya. 10.000 milions per a l’electrificació de les plantes de Martorell i Navarra i per a la gigafactoria de bateries de Sagunt”, i té clar que per finançar aquestes inversions “cal ser rendibles”. La clau, ha admès, és Cupra: “Si el mix de Cupra segueix creixent, això ens ajudarà a la rendibilitat”, però també ha afirmat que Cupra “no creix a costa de Seat”.
Sobre la històrica marca ha explicat que “té molt potencial i atractiu per als joves”. “I la seva mobilitat està canviant. Els joves ja no volen comprar un cotxe. Van amb patinet i amb moto. I volen compartir cotxes. I Seat és la marca idònia per donar resposta a això”. I d’exemple ha posat que Seat Mó, la filial de mobilitat de Seat, ja ha venut més de 10.000 motos elèctriques” i que treballen en projecte de microcar per a les ciutats.
En els propers mesos Griffiths espera poder explicar la col·laboració de Seat amb un soci del sector de l’automoció que no ha volgut revelar, tot i que tot apunta que es tracta de Silence, filial d’Acciona.
Segona plataforma
Preguntat per la possibilitat que Martorell pugui comptar amb una segona plataforma per acoblar un elèctric més gran que el petit que es començarà a fabricar a partir del 2025, Griffiths ha admès que tot dependrà de l’èxit del llançament del model petit, un de marca Volkswagen i el Cupra Raval.