Economia

economia

Twitter val ara un terç del que va pagar Musk, segons el fons d’inversió Fidelity

El multimilionari va designar Linda Yaccarino, amb gran experiència en l’àmbit publicitari, com a nova directora executiva per a liderar les operacions comercials

Twitter val actualment un terç dels 44.000 milions de dòlars (més de 41.000 milions d’euros al canvi actual) que el multimilionari Elon Musk va desemborsar l’any passat per a fer-se amb ella, segons una estimació del fons d’inversió Fidelity, una de les empreses que va participar en l’operació.

Fidelity calcula que la seva participació en Twitter tenia al final d’abril un valor d’una mica més de 6.500 milions de dòlars, enfront dels 19.700 milions que li atribuïa el passat octubre, quan Musk va completar l’adquisició de la companyia.

Així, l’estimació del fons –que figura en un document en el qual detalla les seves inversions– donaria a Twitter una valoració d’uns 15.000 milions de dòlars en l’actualitat.

Musk, que va comprar Twitter l’any passat amb la promesa de restaurar la seva visió de la “llibertat d’expressió”, ha introduït importants canvis en el funcionament de la plataforma, unes modificacions que han portat molts anunciants a retirar-se o reduir la seva despesa publicitària en la xarxa social.

La publicitat ha suposat fins ara el gruix dels ingressos de l’empresa, on el magnat ha procedit a una enorme retallada de plantilla enmig d’advertiments d’una possible fallida si no es reduïa la despesa.

Al març, en un missatge als empleats, el mateix Musk va calcular que el valor de Twitter havia caigut a uns 20.000 milions de dòlars, menys de la meitat dels 44.000 que ell va pagar a l’octubre.

La valoració donada a conèixer ara per Fidelity –que es refereix a Twitter amb el nou nom de X Hòldings que li ha donat Musk– és prèvia a l’últim gran moviment en l’empresa: el nomenament de Linda Yaccarino com a nova directora executiva.

Musk, que havia assumit aquest lloc després de la compra, ha optat per una executiva amb gran experiència en l’àmbit publicitari per a liderar les operacions comercials, mentre que ell se centrarà en el disseny de productes i noves tecnologies de la xarxa social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

HABITATGE

Més de mil euros de lloguer per un pis a dotze pobles del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Els esports nàutics atrauen més turisme estranger a Barcelona

Barcelona

ITC guanya potència amb l’entrada en el grup Verder

Santa Perpetua de Mogoda
Carmen Sánchez
Directora del Consorci de teràpies digitals DTx

“«Start-ups» de noves teràpies digitals han hagut de marxar”

Barcelona

Sense ensurts en l’estratègia a borsa d’aquí a final d’any

Barcelona
ECONOMIA

Les exportacions creixen un 6,1% al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre però el balanç segueix negatiu

Tarragona

Les exportacions gironines s’alenteixen al maig

GIRONA
economia

Les exportacions creixen un 2,2% i superen els 9.200 milions al maig

barcelona
TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona