Economia

Vademècum digital per a dermatòlegs

Dues emprenedores creen una eina per filtrar la cerca en dermocosmètica

Paula Ferrer, neurocientífica, graduada en psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i estudiant de doctorat, i Bet Genius, graduada en ADE, han creat InSkin, una eina dirigida a professionals de la salut, metges i farmacèutics, que ofereix un servei de filtració de components de productes dermocosmètics.

Els usuaris poden eliminar o seleccionar components d’aquests productes, triar la marca, la fórmula galènica, la part del cos d’actuació i la seva activitat. Amb aquest cercador intermediari entre els laboratoris dermocosmètics i els professionals de la salut aquests últims guanyen temps i eficiència per fer la recomanació de productes més adequada per a cada pacient.

“Els usuaris accedeixen de manera gratuïta al cercador, i els laboratoris dermocosmètics són els que paguen per ser-hi, de manera perquè és un aparador més per als seus productes”, explica Paula Ferrer sobre el model de negoci de l’start-up. Així doncs, amb el filtratge que els dona la mètrica de la usabilitat dels diferents productes, InSkin té capacitat per vendre’ls dades que poden ser determinants per a les estratègies de combinacions de components o productes dels laboratoris.

Actualment, InSkin està portant a terme la fase de validació del cercador amb la col·laboració de 14 laboratoris i al voltant de 40 professionals de la salut, que l’estan fent servir a les seves consultes i centres sanitaris per identificar el bon funcionament de l’eina i els punts de millora. En uns mesos esperen tenir gairebé enllestit el cercador i posar en marxa l’empresa per començar a comercialitzar-lo.

El temps juga a favor seu. “Cal tenir en compte que avui dia el 40% de la població mundial pateix al·lèrgies o sensibilitat a components de productes dermocosmètics, i aquest nombre continua augmentant dia rere dia”, explica Ferrer.

La història d’aquesta start-up, que ha tingut el suport de la UOC, està lligada a l’amistat entre les dues fundadores. Quan Paula Ferrer va tornar de cursar un màster a Amsterdam l’any 2020, Bet Genius li va confessar que volia convertir el seu projecte de final de grau (TFG) en una empresa, i Ferrer s’hi va sumar sense pensar-s’ho. “Personalment, no m’havia planejat ser emprenedora, però la Bet sap que estic disposada a apuntar-me a qualsevol projecte, i fins avui”, explica Ferrer.

En els darrers tres anys s’han dedicat a redefinir el cercador que va idear Genius en el seu TFG per tal de fer-lo escalable i a aprendre com engegar el projecte empresarial.

“Hem participat en un programa d’emprenedoria del Banc Santander ’una entitat financera i en un de la UOC que ens està ajudant moltíssim, sobretot en temes financers i en networking”, descriu Ferrer, que reconeix que aquest procés per convertir-se en emprenedores els ha exigit molt esforç, especialment mentre han hagut de compaginar la creació d’InSkin amb altres obligacions laborals.

“Fins al gener passat no em vaig començar a dedicar exclusivament a InSkin, i tot i que encara ho compagino amb el doctorat, el fet d’haver incorporat dos programadors més ens està ajudant a accelerar la iniciativa”, diu Paula Ferrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.