EMPRESA
Noel augmenta un 33% la seva facturació al darrer exercici
El resultat es deu tant a l’increment en el volum de producció com a la pujada de preus dels productes
El grup consolida la seva estratègia de diversificació cap altres categories de producte amb projectes que ja freguen els 30 milions d’euros en vendes
Noel, un dels grups d’alimentació de referència tant a nivell nacional com internacional, amb seu a Sant Joan les Fonts ha registrat unes vendes de 568 milions d’euros en l’exercici 2022. Aquesta xifra de negoci global de la companyia, que actualment compta amb quinze plantes de producció ubicades principalment a la Garrotxa, Barcelona i a les províncies aragoneses d’Osca i Terol, ha suposat un creixement del 33% respecte l’any anterior derivat, en bona part, de l’increment en la producció assolit.
En concret, des de les diverses divisions de Noel, s’han elaborat 121.456 tones d’aliments que inclouen carns i productes de xarcuteria, pizzes, cremes i sucs vegetals, o productes elaborats amb alternatives proteiques d’origen vegetal, plant based, entre d’altres.
“Les xifres indiquen que els nostres productes gaudeixen de la confiança dels clients i que són l’elecció de cada cop més consumidors, tant al nostre país com arreu del món”, explica Anna Bosch, directora general de Noel. No obstant això, Joan Boix, també director general de la companyia, matisa “el context econòmic que arrosseguem va convertir l’any 2022 en un exercici d’alta complexitat, degut a l’encariment dels costos de producció. En el nostre cas, les inversions realitzades en anys anteriors ens han aportat el múscul productiu i la solidesa necessaris per donar resposta a les demandes dels mercats i seguir creixent, però hem hagut de fer grans esforços davant l’increment desorbitat dels preus, sobretot de la matèria primera i de l’energia que ha patit tot el sector”.
En aquest sentit, part de l’augment de la facturació del grup durant el 2022 també es deu a què la companyia ha hagut de traslladar, parcialment, al preu dels seus productes, aquest encariment dels costos.
La divisió de productes carnis continua representant el principal motor de negoci del grup, aportant al conjunt una facturació de 537 milions d’euros i experimentant un creixement d’un 29% respecte l’any anterior. A més, segueix essent la punta de llança de la internacionalització del grup que representa més de la meitat de les vendes globals. En l’actualitat, la companyia està present en més d’una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.