Economia

Google entra en el negoci d'aplicacions per al mòbil

Google no té aturador. Una de les raons del seu èxit és la diversificació de l’oferta. L’imperi de 220.000 milions de dòlars de Google es basa en el motor de recerca, capaç de seleccionar entre els bilions de documents que formen la web, però Google no s’ha aturat aquí i vol entrar en altres camps, el de la comunicació per telefonia mòbil i el de les xarxes socials.

Les accions de la companyia nord-americna es van disparar la setmana passada en fer-se públics els seus plans per entrar en aquests dos sectors de negoci. Els analistes destaquen el “creixement saludable i la important rendibilitat” de l’empresa.
En el cas de la telefonia mòbil, els mitjans dels EUA assenyalen que la companyia anunciarà avui un ambiciós pla per crear aplicacions per a mòbils basades en el sistema Linux que seran compatibles amb tot tipus d’aparells. Com a socis, Google comptarà amb més de trenta pesos pesants de la indústria de la telefonia com T-Mobile, Sprint, Motorola, Samsung o l’espanyola Telefónica, i durant el cap de setmana han continuat les converses per sumar més socis. De moment, no hi ha Nokia ni Apple. Si la marca de la poma no apareix avui a la llista, aquest podria ser un senyal que Steve Jobs no veu la iniciativa de Google amb bons ulls.

L’objectiu de Google és rebaixar costos i simplificar la creació d’aplicacions per a mòbils. Indirectament, Google es beneficiaria de les millores en interfícies de telèfons mòbils per apropar distàncies amb Internet, ja que cada cop més gent navegarà amb el seu cel·lular i Google creu que aquesta serà la clau del seu creixement en el futur. La proposta, que arribaria al mercat a mitjan 2008, rivalitzarà amb Microsoft o Symbian.

També ha establert converses amb Verizon per entrar en el camp de la publicitat per telefonia mòbil que, tot i que encara és un mercat incipient, podria moure fins a 20.000 milions de dòlars el 2011. Si les converses arriben a bon port, des dels cel·lulars es podria accedir a serveis de Google com el cercador o el correu Gmail. A la premsa nord-americana també s’especula que Google podria llençar un telèfon mòbil propi batejat com gPhone, però els analistes creuen que la companyia se centrarà més en el programari.

En un altre sector de negocis, Google s’ha aliat amb la xarxa social MySpace, amb 200 milions d’usuaris, per desenvolupar aplicacions comunes a través d’una plataforma denominada Open Social que promet revolucionar la indústria de la socialització per Internet. Ningú es vol deixar perdre les possibilitats de les xarxes socials, que són el nou fenomen d’Internet. Ja siguin d’amics, de professionals o simplement de gent amb interessos comuns, tenen molts usuaris i això es tradueix en ingressos publicitaris. Aquest acord arriba després d’un any de treball i competirà amb FaceBook, que el mes passat va vendre l’1% de les seves accions a Microsoft. També Google volia invertir-hi però es va imposar l’oferta de Microsoft i el motor de recerca ha optat per aliar-se ara amb MySpace.

Una altra mostra del seu “creixement saludable” és que tant la cotització de les seves accions com els beneficis han augmentat. Les accions de la companyia van arribar la setmana passada a màxims històrics, en superar els 700 dòlars per títol, cosa que suposa un augment de 100 dòlars en només quatre setmanes i un increment d’un 52% aquest any. El valor de Google a borsa és ja de gairebé 220.000 milions de dòlars i és la cinquena empresa dels EUA per valor en borsa.

Grans beneficis
Els beneficis han superat totes les expectatives ja que han augmentar un 46% el tercer trimestre de l’any. Els guanys de la companyia entre juliol i setembre van ser de 1.070 milions de dòlars, 733 milions de dòlars més que l’any passat. “Estem molt satisfets amb l’impressionant creixement que hem experimentat en tot el negoci”, va dir Eric Schmidt, president de Google, que segueix guanyant quota al mercat. A més, els experts creuen que les accions no han tocat sostre i podrien arribar als 850 dòlars. L’increment ha enriquit petits accionistes i treballadors de l’empresa que van rebre accions. També, és clar, els seus fundadors, Larry Page i Sergey Brin, que, amb només 34 anys, tenen una fortuna cadascun d’ells de 20.000 milions de dòlars. I això només és el començament, com demostra la seva determinació per arriscar-se ara a entrar en altres camps.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.