ECONOMIA
Aliança entre els municipis amb un major pes turístic
Santa Susanna, Lloret, Salou i l’Ametlla de Mar impulsen un acord que reforci la influència dels municipis turístics catalans
Junts sumen més de 16 milions de pernoctacions anuals
Santa Susanna, Lloret, Salou i l’Ametlla de Mar han anunciat la creació de l’Associació de Municipis Turístics Costa Catalana, un lobby que pretén reforçar la influència dels municipis amb una major pes turístic de Catalunya. De fet, tal i com recorden en un comunicat, es tracta del les poblacions que més pernoctacions registren –més de 16 milions– dins de les seves respectives marques genèriques: Costa Daurada, Costa Brava, Costa Barcelona i Terres de l’Ebre. L’objectiu de l’acord signat pels alcaldes Joan Campolier (Santa Susanna), Adrià Lamelas (Lloret de Mar), Pere Granados (Salou) i Eva del Amo Galarzo (l’Ametlla de Mar) és promoure un espai de reflexió col·lectiva que faciliti l’intercanvi d’experiències i el coneixement recíproc, així com establir mecanismes de cooperació i coordinació davant reptes i temes d’interès comú.
L’aliança també pretén esdevenir un pont de col·laboració amb altres administracions supramunicipals i els sectors turístics involucrats, “convertint-se en un interlocutor clau i un motor d’iniciatives i propostes”. Amb aquesta nova aliança, es volen desenvolupar estratègies conjuntes que responguin a les necessitats comunes dels municipis. A més, es busca impulsar la investigació i la digitalització dels municipis turístics per fomentar la innovació i una gestió més eficient dels serveis, alineant-se amb els objectius globals de desenvolupament sostenible i amb mesures de lluita contra el canvi climàtic. Finalment, l’associació estudia la possibilitat d’obrir la porta a futures adhesions d’altres municipis costaners que desitgin unir-se a aquesta iniciativa.