El busseig genera un volum de negoci de 37,5 milions anuals
L’estudi s’ha presentat al Mediterranean Diving Show, que ofereix aquest cap de setmana a Cornellà les novetats del sector
El busseig d’esbarjo a Catalunya genera un volum de negoci anual de 37,5 milions d’euros. Així ho recull un estudi encarregat pel departament d’Acció Climàtica, que constata que el sector aporta un valor afegit brut de 18,3 milions i suposa unes inversions estimades d’1,25 milions. És l’impacte d’una activitat que desenvolupen 148 centres, més de la meitat dels quals estan a la demarcació de Girona.
L’estudi econòmic també indica que els 148 centres d’immersió donen feina al voltant de 740 treballadors. La majoria d’empreses són petites, en gran part de caire familiar, i acostumen a tenir una mitjana de menys de cinc empleats. Només el 3% disposa de 20 treballadors, segons les dades recollides. Pel que fa al gènere, el 58% dels empleats són dones. 77 empreses s’ubiquen a la demarcació de Girona, mentre que Barcelona en té 44. La segueixen el Camp de Tarragona, amb 18 centres, i a les Terres de l’Ebre n’hi ha 4. Dels 148 centres en actiu durant el 2023, set eren nous.
La Generalitat destaca que les dades “han sorprès favorablement” perquè indiquen que el sector té un gran potencial de creixement “al qual cal donar suport per garantir que sigui sostenible”. La responsable d’Afers Marítims del departament d’Acció Climàtica, Carme Rodríguez, destaca a l’ACN que l’estudi -fet en col·laboració amb el CREDA de l’UPC- “és un primer pas per poder fer una anàlisi de què li manca al sector i també de les seves fortaleses”. En aquest sentit, assegura que mesurar el seu impacte econòmic permetrà “treballar per aconseguir una gestió del busseig sostenible i amb coneixement”.
Aquest estudi, i també un segon referit als diferents models de busseig que hi ha a Tossa de Mar, l’Estartit, l’Ametlla de Mar i Mataró, s’han presentat aquesta tarda en una ponència tècnica al saló Mediterranean Diving Show, que ha obert portes aquest divendres al recinte Fira de Cornellà de Llobregat. El saló agrupa més d’un centenar d’expositors de 17 països i les principals marques, com Cressi i Beuchat. El 35% dels expositors hi participen per primer cop. Entre altres, els visitants podran conèixer les novetats que exposa la marca sostenible Dynamicnord o o les innovacions de Garmin Iberia. També la formació de Scuba Schools International, l’agència de formació professional de busseig més gran del món. A més, durant el saló es debatrà en diferents ponències l’impacte de canvi climàtic en el busseig i la necessitat d’unes pràctiques sostenibles