Economia

Els beneficis de l'Eurocopa

El campionat de futbol UEFA EURO 2008 reportarà almenys 300 milions d'euros a l'economia d'Espanya, Alemanya i Àustria. Els dos equips lluitaran per un benefici de 90 milions d'euros qui guanyi el torneig, segons un estudi de MasterCard, patrocinador oficial de l'esdeveniment.

La selecció que perdi la final a l'estadi Ernst Happle de Viena podrà emportar-se 40 milions d'euros. I això sense comptar els beneficis a curt i llarg termini.

Aquests beneficis són els derivats de la imatge dels jugadors, els drets d'explotació dels patrocinadors i la publicitat en diferents mitjans. A més, segons l'estudi, la victòria d'un o altre equip donaria confiança als consumidors de la seva nació.

Si guanya Espanya s'emportarà 23 milions d'euros per haver guanyat tots els partits, si perd la final s'emportarà 20 milions. Però els ingressos, segons l'estudi, podrien arribar als 90 milions si es guanyés el campionat.

Viena, la ciutat on es jugarà demà la final, podria tenir un guany de 100 milions d'euros, amb beneficis a curt termini per vendes de menjar i beguda i vendes d'objectes relacionats amb l'Eurocopa. L'allotjament a la capital austríaca pot superar els 65 milions d'euros. En total, s'espera que Àustria i Suïssa obtinguin 470 milions d'euros per haver acollit el campionat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.