Economia

política

La CUP llença un espot per denunciar la massificació turística a Catalunya

“Això no és un estiu d’anunci”, denuncia, després de mostrar una noia angoixada per les conseqüències de l’excés de turistes tant a Barcelona com en un poble del litoral

Reclamen una economia “menys enfocada” a aquest sector per contenir l’augment de preus i de precarietat laboral

La CUP ha penjat un anunci a les xarxes per denunciar les conseqüències de la massificació turística a Catalunya. L’espot, de poc més de dos minuts , té com a fil conductor una noia que viu a Barcelona -encarnada per l’actriu Laura Porta- que, tipa dels “guiris” que omplen la ciutat i de no trobar destins econòmics on marxar, truca un amic per escapar-se uns dies de la ciutat, però al seu destí es troba també incomoditats com els preus, el fet que les platges estan plenes a vessar, les cartes dels restauradors estan en anglès o el fet que el seu amfitrió -encarnat per l’actor Jaume Madaula, que fa de cambrer- té poca disponibilitat perquè li allarguen els horaris a l’estiu. “Això no és un estiu d’anunci”, conclou la trama, que està acompanyada de fons per la cançó “Hoteles, sol y playa”, interpretada pels mallorquins Maria Jaume i Pau Debon, cantant d’Antònia Font.

L’espot, produït des de la mateixa CUP nacional, forma part de la campanya d’estiu de la formació “No som un souvenir”, que vol conscienciar sobre les conseqüències que comporta la massificació turística i denunciar les polítiques que duen a tenir un model econòmic depenent del sector turístic, a qui “s’enfoca” l’economia i que acaba generant una “tendència a l’estandarització”, segons una nota difosa avui per la formació. D’aquesta manera, denuncia la CUP, la cultura i llengües pròpies es veuen substituïdes per un cànon que homogeneïtza les diferents ciutats “sacrificades” al turisme.

Igualment, la campanya vol denunciar el procés de substitució d’habitatge residencial per apartaments turístics, l’increment del lloguer de temporada i del preu de l’habitatge. En l’àmbit laboral, també denuncien que el sector turístic és “profundament precari” i ofereix salaris baixos i un alt grau de rotació i temporalitat. Alhora, el major poder adquisitiu de molts dels turistes i la possibilitat de fer negoci suposa un encariment del cost de la vida.

Algunes de les mesures urgents que proposa la CUP, que aclareix que no vol “tancar el país al món“, passen per una regulació integral de l’habitatge i apostar pel decreixement turístic progressiu i planificat, recol·locant la majoria dels llocs de treball en sectors estratègics. Així mateix, proposa eliminar els “privilegis” de les empreses turístiques i destinar els diners de promoció del turisme a la promoció de sectors productius. En el mateix sentit, els cupaires aposten per potenciar el turisme intern i de proximitat i impulsar el català a la feina, establint el dret a aprendre’l en horari laboral amb els costos assumits per l’empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.