Economia

Spanair canvia d'imatge però no de nom

La companyia convida tots els empleats i clients a votar per una de les dues propostes presentades per al nou logotip. Portaveus de l'empresa, però, asseguren que el nom no es canviarà, malgrat el debat sobre si cal catalanitzar-lo, "perquè és una marca coneguda i té valor afegit".

Spanair canvia d'imatge, però mantindrà el nom antic, el de sempre. Malgrat el debat públic -inclosos diversos grups del Facebook, a favor i en contra- sobre la conveniència de catalanitzar el nom de la firma ara que és de capital català, els portaveus de la companyia han assegurat aquest dimarts que només volen modificar la "identitat visual". "El nom no es canviarà perquè Spanair és una marca coneguda i té valor afegit. La decisió és clara", asseguren.

El nou president de la companyia, Ferran Soriano, ha optat, en canvi, per una altra via d'acostament a la societat: la d'oferir a empleats i clients que triïn amb els seus vots quina de les dues propostes de logotip presentades per Morillas Brand Design. Per Soriano, es tracta de potenciar el concepte de "cocreació" per obrir una nova etapa en la història de la companyia. "La identitat visual de Spanair té més de deu anys i ja no reflectia el que som i el que aspirem a ser. Volem actualitzar la nostra imatge perquè representi millor els valors de la nova Spanair, i volem decidir-ho amb els nostres clients", argumenta.

De les dues propostes que es poden votar, des d'aquest dimarts i fins diumenge, 10 de maig, n'hi ha una titulada Món, que vol reflectir "la vocació global" de la companyia, i una altra anomenada Deixant, que simbolitza "la flexibilitat i la modernitat".

Per votar només cal entrar a www.spanair.com/junts.

Spanair es va fundar el desembre de 1986, amb base a Palma, i el 2003 va ingressar a la xarxa Star Alliance. És la segona companyia de l'Estat espanyol en quota del mercat domèstic (23%) i és la primera al Prat, on va ser líder l'any passat, amb 1,7 milions de passatgers transportats. Recentment ha estat adquirida per inversors catalans que volen potenciar l'aeroport de Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat
GIRONA

Joieria Quera obre la seva quarta botiga física a Sant Sebastià

GIRONA
L’ALTRA POTA DE LA MAJORIA

La clau d’una caixa d’obertura retardada

Barcelona
Informació especial

Impactar una marca en tres segons

Consultora de comunicació de Lleal Tulsà

L’Estat inverteix el 45% del que pressuposta

Barcelona