Economia

Middelmann prefereix "una Aena que funciona més o menys a disset 'aenetes' que no sap com se'n sortiran"

El director per l'Estat espanyol i Portugal d'Air Berlín, Álvaro Middelmann, que l'any passat va generar una forta polèmica per la negativa de la companyia a utilitzar el català en les seves relacions amb el client, ha carregat aquest dijous contra les intencions de la Generalitat de Catalunya, que aspira a gestionar l'aeroport del Prat. Middelmann ha explicat que prefereix "una Aena que funciona més o menys bé", que no pas "disset aenetes que no se sap com se'n sortiran".

Middelmann ha ratificat la postura de la companyia de no utilitzar la llengua catalana als avions, i ha explicat que tot just ara s'ha assabentat que hi ha una eina que permet la traducció dels continguts de la pàgina web d'Air Berlín al català. Tot i així, ha dit que "és un any difícil" i que no invertiran "diners en un idioma que respecta però que és un més dels que hi ha a Espanya, un país que té una llengua comuna, l'espanyol, que entén tothom". El responsable d'Air Berlín a la península Ibèrica ha dit que la companyia està "oberta a oferir premsa en català a bord", sempre que hi hagi diaris o publicacions en aquest idioma que ho desitgin, i ha afegit que no han notat cap mena de boicot per part dels usuaris catalanoparlants.

Middelmann ha dit que "les persones elegeixen la companyia aèria en funció del servei o la tarifa", i deixen de banda "qüestions relatives a la llengua, que no són importants".

Cal recordar que al gener Air Berlín va rebre el premi Españoles ejemplares de l'associació espanyolista Fundación para la Defensa de la Nación Española (DENAES) "per no cedir a les amenaces de grups nacionalistes" perquè substituís el castellà pel català en els vols de les rutes amb Barcelona o Balears".

El directiu de la companyia aèria alemanya ha criticat també l'actual configuració de les pistes de l'Aeroport del Prat, i s'ha mostrat partidari de construir una nova pista sobre el mar. A més, ha carregat contra la normativa ambiental actual i contra els alcaldes dels municipis que hi ha al voltant, ja que els habitatges que hi ha s'han construït molt després que l'aeròdrom.

Air Berlín va transportar l'any passat 470.000 passatgers a l'aeroport del Prat, i malgrat que al primer mes del 2009 la xifra de viatgers va caure un 5%, Middlemann, que ha fet aquestes declaracions en el decurs de la presentació de les rutes d'estiu de la companyia, espera que es puguin incrementar fins als 500.000 usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TURISME

Els creuers amb Barcelona com a base baten rècords i ja són un 83% dels que arriben

Barcelona
ECONOMIA

100 milions d’euros en set anys per millorar l’ocupació juvenil a Barcelona

Barcelona
ECONOMIA

Confirmats 25 focus més de llengua blava i s’arriba a un total de 71

Barcelona
societat

Inaugurat el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya

Lleida
Economia

Apartur recorrerà a la UE contra l’eliminació de llicències de pisos turístics a Barcelona

Barcelona
Economia

Barcelona pujarà al màxim el recàrrec de la taxa turística, fins a 4 euros per nit

Barcelona

El port de Mataró, l’espai on no hi cap ni una agulla

Mataró
ECONOMIA

L’aeroport d’Alguaire acull simulacions de rutes logístiques amb drons

Lleida
Energia

La hidroelèctrica de Sant Quirze de Besora serà pública a partir del 31 de juliol

Sant Quirze de Besora