Economia

Zapatero promet  un nou model de descentralització aeroportuària per a finals d'any

El president espanyol respon així a la reivindicació feta per Montilla durant la inauguració de la T1 a l'aeroport del Prat. Assegura que ara només falta el finançament, que serà "el que necessita Catalunya" per sobre la mitjana per càpita de l'Estat

El president de la Generalitat, José Montilla, ha reclamat en el seu discurs durant la inauguració de la T1 de l'aeroport del Prat el traspàs "de la gestió" d'aquesta infraestructura. El president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, li ha respost que la "remodelació del model aeroportuari", que comportarà la "descentralització" de la gestió a favor de la Generalitat amb la incorporació de la societat civil i els agents econòmics, estarà sobre la taula de negociació "abans de final d'any".

Durant el discurs, Zapatero ha assegurat que, després de les inversions fetes pel govern espanyol en infraestructures, amb el TGV Madrid-Barcelona, el traspàs de Rodalies previst per a l'1 de gener del 2010 i la descentralització de la gestió del Prat, només queda per tancar el nou model de finançament. El president espanyol ha assegurat que el nou finançament català inclourà per primer cop la renda per càpita per sobre la mitjana de l'Estat i, a més, ha sentenciat: "Serà el finançament que necessita Catalunya i el que desitjo per a Catalunya". I ha insistit que el "naixement" es produirà en "un termini breu". De fet, Zapatero ha pronosticat, en referència a l'inici d'activitat de la T1 i a la resta de qüestions pendents de l'agenda catalana, que "vindran dies positius i de celebració".

La posada en marxa de la nova terminal arriba cinc anys després de l'inici de les obres, però sense que s'hagi posat en pràctica una de les reivindicacions del govern català d'adquirir les competències en la gestió de l'aeroport, que ara està en mans de l'empresa pública Aena. Zapatero, Montilla i el ministre de Foment, José Blanco, han afirmat que la inauguració de la T1 fa que el Prat sigui l'aeroport de referència de la Mediterrània.

Sobre la paternitat de l'obra, que aquest dilluns va ser motiu de polèmica entre els diferents partits polítics, Montilla i Zapatero han destacat l'aportació que han fet els diferents governs espanyols i catalans en la culminació de l'obra, tant en la planificació per fer-la possible com en la inversió feta i en la inauguració.

El ministre de Foment, ha destacat, a més, la importància de la nova terminal, una mostra més, segons ha dit, "del compromís del govern espanyol amb Catalunya". Un compromís que també ha estat destacat pel mateix Montilla, que ha reiterat la idea de Blanco assegurant  que "simbolitza el compromís del govern d'Espanya amb Catalunya" i "l'esforç inversor més important" que hagi fet mai un govern espanyol.

Per Montilla, gràcies a l'ampliació de l'aeroport, Barcelona podrà competir amb la resta del món. En aquest sentit, Zapatero ha assegurat que la T1 "elevarà encara més la presència internacional de Barcelona" i convertirà el Prat "en un dels millors aeroports".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els preus es contenen amb un creixement interanual del 2,7% al juliol

GIRONA
economia

La inflació baixa gràcies a l’electricitat i els aliments

barcelona
economia

L’atur juvenil mundial marca la xifra més baixa dels darrers quinze anys

barcelona
economia

El Prat bat un nou rècord al juliol: més de 5 milions de passatgers

barcelona
economia

Es dispara el nombre de persones i empreses que no poden fer front als seus deutes

barcelona
VILOBÍ D’ONYAR

L’aeroport de Girona-Costa Brava supera el milió de passatgers

VILOBÍ D’ONYAR
economia

L’aeroport del Prat supera els cinc milions de passatgers al juliol i bat un nou rècord històric

El Prat de Llobregat
GIRONA

Joieria Quera obre la seva quarta botiga física a Sant Sebastià

GIRONA
L’ALTRA POTA DE LA MAJORIA

La clau d’una caixa d’obertura retardada

Barcelona