Economia

Spanair connectarà Barcelona amb el món

La companyia catalana oferirà a l’estiu vols directes des del Prat a Nova York i Singapur, i a São Paulo des de Madrid

A Ferran Soriano, president de l’aerolínia catalana Spanair, se’l veia il·lusionat quan ahir, a Nova York, on està mantenint diverses reunions amb els diferents socis del grup Star Alliance, confirmava que Barcelona tindrà vols directes a Nova York i Singapur i es podrà volar amb Spanair directament a São Paulo des de Madrid, a partir de l’estiu de l’any vinent, pels codis compartits que ha establert la companyia catalana amb Continental Airlines, Singapore Airlines i TAM, l’aerolínia brasilera.

“Hem arribat a acords amb Continental Airlines –incorporada com a soci a Star Alliance dimarts passat– i ara només falta connectar els sistemes de gestió, però tot estarà a punt perquè l’1 d’abril de l’any vinent els nostres clients puguin volar directament a Nova York”, va assegurar Soriano. Des del Prat a la Gran Poma i des d’allà a qualsevol destinació que Continental Airlines tingui en catàleg. “Aquest acord obre un nombre immens de destinacions als nostres clients”, apuntava el president de Spanair. De fet, actualment surten del Prat tres avions diaris cap a Nova York –de Continental Airlines, American Airlines i Delta–, amb 240.000 passatgers a l’any i amb una gran demanda de places de classe business.

Les converses per compartir codis a altres destinacions ja estan obertes. Es parla ja d’un pròxim Barcelona-Washington i també d’un Barcelona-Chicago. “També hem iniciat converses amb ANA, del Japó, i amb Air China”, va explicar Soriano. Segons ell, “la primera destinació del Prat actualment és Buenos Aires, amb 250.000 passatgers a l’any, i aquesta és una ruta que es vol oferir des de Spanair amb avions propis, així com també a Bogotà o Quito”. Parlem del 2011.

Per tenir futur
Ara, però, la companyia està centrada en el pla de reestructuració, “que va bé però és complicada”, assegurava Soriano, que explicava que el pla preveu “prescindir de més personal de tots els sectors, retallar el 10% de les rutes, abaixar sous i fer més eficients les operacions retallant en 10 minuts el temps que els avions són a terra”. “És necessari dur a terme el pla si volem que la companyia tingui futur”, sentencia el president de Spanair. El grup va perdre 187 milions d’euros el 2008. L’any que ve vol equilibrar i deixar els números vermells.

Ara per ara ja s’aposta fort per Spanair i Barcelona, des de dins i fora del país. “Hi ha una gran compenetració entre els socis de Star Alliance, amb molt esperit de col·laboració i no de competència, com passa en altres aliances”, explicava el president de l’aerolínia catalana. Per això Spanair ha proposat que el CEB Meeting de Star Alliance faci a Barcelona la reunió de treball del juny del 2010.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.