Economia

Cuina catalana contra l'atur

Restauració

No és habitual trobar una empresa que, enmig de la crisi, estigui pensant en l'expansió. I més quan es tracta de pimes, les més afectades per l'actual conjuntura a causa del seu volum reduït, segons alguns estudis recents.

"Els moments de crisi són moments d'oportunitats", explica el gerent d'Àpats Food, Ramon Carner. Aquesta empresa de menjar preparat de Sant Feliu de Codines ha decidit expandir el seu negoci a través de les franquícies amb un missatge clar a la gent sense feina: "És un bon moment".

Tot i que la franquícia no va dirigida només a aturats sinó a tothom "que li agradi la cuina i vulgui tenir un negoci familiar", Carner anima aquells que no tenen feina a obrir una alternativa "que té futur".

Àpats Food té en propietat dues rostisseries: una a Sant Feliu de Codines, nascuda l'any 1968, i una altra al mercat de la Boqueria de Barcelona. No obstant, la Rostisseria Ramon ha esdevingut una marca i Àpats Food distribueix plats cuinats a multitud d'establiments de tot Catalunya.

L'èxit dels seus plats cuinats és el que l'ha portat a plantejar-se la possibilitat d'obrir franquícies, la primera de les quals s'inaugurarà a principis del mes de març a Premià de Mar.

Carner explica que l'emprenedor que ha apostat per la rostisseria en aquest municipi del Maresme "el van fer fora de la feina i va decidir capitalitzar l'atur i obrir el seu negoci".

L'objectiu de Carner és obrir deu franquícies aquest any, tot i que no el preocupa assolir l'objectiu sinó que les que s'obrin siguin projectes sòlids i coherents amb el que és i ha estat la Rostisseria Ramon des dels inicis.

Projecte madurat
L'empresa Àpats Food porta dos anys treballant en el projecte de les franquícies. Carner relata que el negoci necessitava créixer i tenia dues opcions: anar a la gran distribució o optar per les franquícies. Després d'estudiar les dues opcions, van decidir-se per la segona: "Entenem que hi ha un forat en el mercat per a la rostisseria popular, a un preu just i amb una presentació acurada", explica Carner.

Per això, no volen ser ni una mena de fast food ni un lloc de delicatessen, sinó un servei de plats catalans "de tota la vida i de temporada". Per Carner, la clau de la millor relació qualitat-preu és cuinar amb productes de temporada. La inversió que cal per obrir la franquícia és de 85.000 euros i es pot amortitzar en un any.

Els establiments funcionaran a partir de la xarxa de distribució d'Àpats Food, que portaran els plats cuinats a totes les botigues tal com fan ja actualment amb alguns establiments.

En el cas dels pollastres a l'ast, un dels grans èxits de la rostisseria, "arriben calents a les botigues" perquè es manté la temperatura en el trajecte. Tot pensat per oferir els millors plats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Economia

Foment eleva fins a 42.500 milions el dèficit d’inversió en infraestructures

barcelona
Estat espanyol

Talgo rep una oferta de fusió de la txeca Skoda Transportation

Barcelona
ECONOMIA

Solsona i Cardona impulsen el relleu generacional en comerços

Solsona
ECONOMIA

Preacord d’ERO a Vodafone, que es sotmetrà a votació de la plantilla

Barcelona
ECONOMIA

Barcelona ha executat el 47% dels 276 milions que gestiona dels Next Generation

Barcelona

El cost de la vida creix un 0,6% el juny a la demarcació

girona
ECONOMIA

Inici de la campanya de la pera a Ponent, amb una previsió de 15.000 tones

Els Alamús
economia

Els congressistes gaudiran de promocions i descomptes al comerç local

girona
economia

La Fundació Habitatge Social alerta del risc de la manca d’habitatge social

Barcelona