Economia

Cap oferta per gestionar el nou aeroport de Lleida-Alguaire

Així, l'empresa pública Aeroports de Catalunya, que havia assumit la gestió de la infraestructura durant el primer semestre del 2010, continuarà fent-se'n càrrec fins a la convocatòria d'un nou concurs

El concurs públic convocat per Aeroports de Catalunya per a la gestió del nou aeroport de Lleida-Alguaire ha quedat desert, ja que la Generalitat no ha rebut cap oferta, segons han indicat fonts del departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) un cop va finalitzar divendres el termini per presentar-ne.

Així, l'empresa pública Aeroports de Catalunya, que havia assumit la gestió de la infraestructura durant el primer semestre del 2010, continuarà fent-se'n càrrec fins a la convocatòria d'un nou concurs, encara sense data, en el qual el DPTOP preveu rebaixar el plec de condicions sol·licitades perquè s'hi puguin presentar més empreses.

Les clàusules del concurs obligaven les empreses interessades a gestionar l'aeroport a pagar un cànon anual de més de dos milions d'euros, a més de contribuir amb 20 milions d'euros en la futura ampliació de la infraestructura, quan es quedi petita o quan assoleixi el mig milió de passatgers anuals. El concurs preveu que la gestió sigui per a un mínim de 25 anys i un màxim de 35.

La intenció del govern era que una empresa privada assumís la gestió del Lleida-Alguaire a partir del segon semestre d'enguany. La manca de societats interessades en el concurs, però, fa que la societat pública Aeroports de Catalunya, que ja havia de gestionar l'aeroport el primer semestre del 2010 mentre el govern no n'adjudiqués la gestió, continuï fent-se càrrec de la gestió de l'aeroport fins que es convoqui un nou concurs.

En un principi, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va indicar el novembre passat que les societats Abertis, Aena, Ferrovial i Aeroports de París tenien interès en la gestió, tot i que sembla que finalment només Abertis manté la voluntat de participar en un nou concurs, i així ho ha fet saber per escrit al DPTOP, si les condicions que es demanen s'ajusten més a les seves necessitats. Tot i això, fonts del departament han deixat clar que la modificació del plec de condicions del concurs es farà, no per adaptar-lo a les necessitats d'Abertis sinó per atreure el màxim nombre d'empreses interessades a assumir la gestió per després valorar les ofertes i escollir la més idònia.

L'aeroport de Lleida-Alguaire, el primer de titularitat de la Generalitat i primer de les comarques lleidatanes, va ser inaugurat el 17 gener pel president José Montilla, i divendres passat, 5 de febrer, la companyia Vueling ja va estrenar l'activitat comercial de la infraestructura amb vols a París i Palma. A partir del 2 d'abril, Ryanair enllaçarà Alguaire amb els aeroports de Frankfurt-Hahn i Milà-Bèrgam.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Naturgy consolida resultats rècord amb uns beneficis de 1.043 milions d’euros el primer semestre

barcelona
economia

El Sabadell dispara el benefici un 40,3% fins assolir un rècord de 791 milions de beneficis

barcelona
economia

Els contractistes d’obres lamenten que la construcció continuï perdent pes a l’economia catalana

barcelona
HABITATGE

Més de mil euros de lloguer per un pis a dotze pobles del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Els esports nàutics atrauen més turisme estranger a Barcelona

Barcelona

ITC guanya potència amb l’entrada en el grup Verder

Santa Perpetua de Mogoda
Carmen Sánchez
Directora del Consorci de teràpies digitals DTx

“«Start-ups» de noves teràpies digitals han hagut de marxar”

Barcelona

Sense ensurts en l’estratègia a borsa d’aquí a final d’any

Barcelona
ECONOMIA

Les exportacions creixen un 6,1% al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre però el balanç segueix negatiu

Tarragona