Economia

Nissan assignarà un nou vehicle a Barcelona i càrrega de treball addicional

La direcció i el comitè d'empresa de Nis­san han arri­bat avui a un acord sobre el pla indus­trial de la fàbrica de la Zona Franca de Bar­ce­lona, que inclou el com­promís de la mul­ti­na­ci­o­nal de pro­duir un nou vehi­cle a par­tir del 2012 i de garan­tir càrrega de tre­ball addi­ci­o­nal entre el 2010 i el 2012.

Fonts del comitè han expli­cat que aquesta càrrega de tre­ball haurà de pro­ce­dir de l'assig­nació a Bar­ce­lona de la fur­go­neta que anava des­ti­nada a la fàbrica de Tànger (Mar­roc), la cons­trucció de la qual ha que­dat atu­rada arran la crisi.

La com­pa­nyia també es com­pro­met a inver­tir 400 mili­ons els pròxims anys, 250 en la fabri­cació del nou vehi­cle, que serà del seg­ment mitjà, com podria ser un turisme o una fur­go­neta comer­cial petita, i a man­te­nir una plan­ti­lla de "com a mínim", 2.800 tre­ba­lla­dors, segons han infor­mat fonts sin­di­cals.

Per reduir l'exce­dent de plan­ti­lla, que Nis­san xifra en més de 1.400 emple­ats, la mul­ti­na­ci­o­nal allar­garà quinze dies, fins al pròxim 31 de març, el pla de bai­xes incen­ti­va­des, que con­tem­pla indem­nit­za­ci­ons de 60 dies per any tre­ba­llat, amb un mínim de 20.000 euros i un màxim de 120.000 per tre­ba­lla­dor.

L'empresa, a més, posarà en marxa un pla de pre­ju­bi­la­ci­ons per als tre­ba­lla­dors més grans de 55 anys, que, si s'hi adhe­rei­xen, cobra­rien el 90% del seu sou fins a reti­rar-se i, una vegada jubi­lats, el 91% d'aquest, segons les matei­xes fonts.

Els res­pon­sa­bles de l'empresa i dels repre­sen­tants dels tre­ba­lla­dors rubri­ca­ran aquesta tarda l'acord a la con­se­lle­ria de Tre­ball de la Gene­ra­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.