Economia

Dues nòvies per a Yahoo

Internet

Al portal Yahoo no paren de sortir-li compradors. L’últim ha estat el grup mediàtic nord-americà, Time Warner, que, segons avançava ahir el diari The Wall Street Journal, ha iniciat converses amb el portal d’internet que podrien fructificar en una oferta alternativa a la del gegant informàtic Microsoft.
Segons el diari novaiorquès, Time Warner vol proposar que Yahoo s’associï amb AOL, la seva filial a internet. Això li permetria un estalvi de 1.000 milions de dòlars a l’any.

Però sobretot, aquesta operació significa per a Yahoo una alternativa a l’oferta de compra que va llançar Microsoft el mes de febrer passat. La companyia de Bill Gates oferia 31 dòlars per acció, uns 30.000 milions d’euros, però el consell d’administració de Yahoo la va rebutjar en considerar que “infravalorava substancialment” l’empresa.

Propietat majoritària
No és el primer cop que Yahoo i Time Warner estudien associar-se. El 2005 ja van establir converses però es van trencar perquè Time Warner volia mantenir la propietat majoritària d’AOL.

Segons The New York Times, una possible fusió de Yahoo i AOL comptaria amb el vistiplau de Google, que posseeix el 5% d’AOL. Yahoo continua negociant amb un altre gegant mediàtic, News Corp, propietat del magnat Rupert Murdoch, que també està interessat a adquirir-ne una participació i integrar el portal dins la web de relacions socials MySpace, una filial de News Corp.

Yahoo sembla disposada a estudiar tot tipus d’ofertes per no unir-se a Microsoft. No obstant, mentre el conseller delegat de Yahoo, Jerry Yang, cofundador de l’empresa, s’oposa frontalment a l’opa hostil de Microsoft, alguns accionistes del portal pensen diferent i estan pressionant perquè s’arribi a un acord.

Reactivar l'apropament
El gegant informàtic de Bill Gates vol reactivar l’apropament amb Yahoo i es disposa a proposar el nomenament de directius favorables a la seva oferta en la propera assemblea general de Yahoo. Per contrarestar aquesta maniobra, el portal es planteja ajornar l’assemblea, que encara no té data.

Es tracta d’una tàctica de Yahoo per comprar temps i avançar en les converses amb altres companyies de manera que o s’eviti la venda a Microsoft, o aquesta es vegi obligada a augmentar la seva oferta. De fet, les converses de Yahoo amb Time Warner s’han accelerat i el portal ha demanat que li faci una oferta concreta. “És un indicador que probablemente Yahoo és menys receptiu a Microsoft del que es creia inicialment”, deia ahir l’analista Jeffrey Lindsay.

L’interès de Microsoft per Yahoo és batre Google, el rei dels cercadors a internet i publicitat, i a qui el fabricant de software més gran del món veu com una amenaça. Ni Yahoo ni MSN de Microsoft poden competir amb Google, i la companyia de Bill Gates creu que combinar les dues marques els pot donar avantatge en el competitiu negoci d’internet.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.