Economia
El núvol de cendra ha costat 2.500 milions a la indústria aèria europea
La UE busca mesures "pràctiques" per flexibilitzar algunes normatives que regulen la indústria mentre es recupera de l'impacte econòmic que ha suposat el núvol
El núvol de cendra provocat pel volcà islandès, que va col·lapsar el tràfic aeri europeu durant set dies consecutius, ha costat entre 1.500 i 2.500 milions d'euros a la indústria aèria europea, segons ha dit aquest dimarts el comissari europeu de transports, Siim Kallas, basant-se en les xifres que han aportat a la CE els diferents afectats pel caos aeri, tals com companyies aèries, aeroports i operadors turístics.
Kallas ha matisat, però, que tractarà les estimacions de la indústria amb "escepticisme" mentre no s'hagi comprovat el cost final. El comissari ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa per presentar un sèrie d'accions per ajudar la indústria aèria a recuperar-se de la crisi.
"Ara que s'ha tornat a la normalitat, el nostre objectiu és trobar mesures per ajudar la indústria", ha destacat Kallas. Es tracta de mesures "pràctiques" per flexibilitzar algunes normatives que regulen la indústria mentre es recupera de l'impacte econòmic que ha suposat el núvol de cendra.
A curt termini, els països membres de la Unió Europea podran saltar-se algunes restriccions de vol, així com retardar el pagament de tarifes de ruta per tal d'ajudar les companyies aèries davant el seu problema de liquiditat.
El trànsit aeri a Europa va tornar a la normalitat dijous passat després d'una setmana de crisi, una de les més importants des de l'11-S.
Kallas ha matisat, però, que tractarà les estimacions de la indústria amb "escepticisme" mentre no s'hagi comprovat el cost final. El comissari ha fet aquestes declaracions en una roda de premsa per presentar un sèrie d'accions per ajudar la indústria aèria a recuperar-se de la crisi.
"Ara que s'ha tornat a la normalitat, el nostre objectiu és trobar mesures per ajudar la indústria", ha destacat Kallas. Es tracta de mesures "pràctiques" per flexibilitzar algunes normatives que regulen la indústria mentre es recupera de l'impacte econòmic que ha suposat el núvol de cendra.
A curt termini, els països membres de la Unió Europea podran saltar-se algunes restriccions de vol, així com retardar el pagament de tarifes de ruta per tal d'ajudar les companyies aèries davant el seu problema de liquiditat.
El trànsit aeri a Europa va tornar a la normalitat dijous passat després d'una setmana de crisi, una de les més importants des de l'11-S.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.