MARC SANSALVADÓ
CONSELLER DELEGAT DE TECALUM
“Hem posat valor afegit als nostres productes”
competència L'empresa s'ha esforçat als darrers anys a deixar els mercats que es basen en els preus baixos
Marc Sansalvadó és la persona que està al capdavant de l'empresa Tecalum Industrial.
En quin moment es troba el seu ram?
Si parlem a escala europea, després de la crisi que s'ha passat –i que al continent no va provocar la caiguda que es va produir aquí– ara torna a estar en creixement, sobretot a França o Alemanya. En el mercat espanyol, l'alumini anava molt dirigit a la construcció i hi va haver una caiguda brutal de les vendes. Això va provocat, primer, dificultats per a moltes empreses i, segon, que moltes empreses ara estiguin reenfocant el negoci, seguint la pauta del que es va fer a Europa, per obrir més el ventall d'aplicacions.
És el que vostès van fer just abans de la crisi...
Exacte. Nosaltres des del primer moment vèiem que els tancaments d'alumini dedicats a la construcció implicaven una competència basada en el preu. Aleshores, des del 2005 ens vam proposar treballar més per a la indústria i en la producció de peces acabades, de més valor afegit, com ara components per a indústries del ferrocarril, l'automoció, el moble, etc. Això ens permet fidelitzar més els clients, treballar amb terminis més llargs i, sobretot, evitar aquella competència basada en el preu que he esmentat anteriorment.
En el seu mercat es dóna la globalització? Dit d'una altra manera: noten el gegant xinès?
Sí que notem els xinesos, però potser no tant com altres sectors. Els xinesos han tingut un desenvolupament molt important i això ha afectat molt la matèria primera. En determinats moments han tingut una demanda tan gran d'alumini que han desestabilitzat els preus a nivell mundial o fins i tot n'han provocat escassedat. Resulta que, com que la Xina està molt lliurada en les seves infraestructures, produeix sobretot per al mercat interior. Per tant, sí que arriba material xinès aquí, però no tant com en altres sectors.
Tenint en compte la gran consum interior, s'han plantejat vendre-hi, a la Xina?