Economia

economia

El Penedès aposta per la promoció de paquets d'enoturisme a Barcelona

El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès detecta les possibilitats d'aquest mercat

Els cellers fan més accessibles les visites el cap de setmana

El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès va confirmar el cap de setmana que la promoció de paquets d'enoturisme complets és el camí que han de seguir les empreses per aprofundir en l'enoturisme com una manera de completar el perfil econòmic de la zona. La presència del Consorci a través de la marca Enoturisme Penedès a la 30a edició de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya, el cap de setmana passat, va servir per palpar l'interès dels barcelonins i turistes a passar caps de setmana al Penedès i aprofitar les activitats programades relacionades amb el món del vi. Prop de 400 persones es van adreçar a l'estand per demanar ser incloses en la base de dades per rebre informació sobre les activitats que s'organitzen. Però, segons el Consorci, el més interessant va ser comprovar que els clients volen paquets complets de cap de setmana. Els barcelonins i la gent de l'àrea metropolitana demanen ofertes de cap de setmana per poder aprofitar al màxim el temps que invertiran al Penedès.

Aquestes dades corroboren el bon camí dels cellers que, per petits que siguin, han començat a promoure les visites de cap de setmana o empreses que promouen activitats mitjançant acords amb restaurants, petits hotels o allotjaments rurals. Una de les entitats que més ha destacat a la comarca per la capacitat de lligar ofertes atractives és el Patronat de Turisme de Subirats, que ha unit la promoció del préssec d'Ordal durant els mesos d'estiu amb l'oferta gastronòmica i enoturística.

Aquesta tendència guanya terreny i, malgrat que l'enoturisme encara està en una fase molt incipient, comença a tenir força com a alternativa per garantir la conservació de la vinya al Penedès.

LA XIFRA

400
persones han demanat rebre
informació sobre les activitats relacionades amb l'enoturisme al Penedès.

Un 20% més de tastos a la Mostra

La Mostra de Vins i Caves de Catalunya que es va celebrar el cap de setmana a Barcelona, en el marc de les Festes de la Mercè, va servir 120.000 tastos, un 20% més que l'any passat. I prop de 1.400 persones van participar en les presentacions de productes i tastos dirigits per professionals sobre varietats específiques de les diferents denominacions d'origen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Energia

La hidroelèctrica de Sant Quirze de Besora serà pública a partir del 31 de juliol

Sant Quirze de Besora
Economia

Catalunya creixerà un 2,6% aquest any gràcies al turisme i l’ocupació estrangera, segons el BBVA

barcelona
Unió Europea

La inflació a la zona euro es modera una dècima al juny, fins al 2,5%

Barcelona

Noel creix un 16 per cent el 2023 i factura 638 milions d’euros

SANT JOAN LES FONTS
ECONOMIA

La plantilla de Vodafone accepta el preacord sobre l’ERO per a 898 persones

Barcelona
Economia

L’FMI eleva al 0,9% la previsió de creixement de l’eurozona per al 2024

Barcelona
ECONOMIA

Tarragona crearà miradors turístics digitals a la ciutat

Tarragona
Economia

Foment eleva fins a 42.500 milions el dèficit d’inversió en infraestructures

barcelona
Estat espanyol

Talgo rep una oferta de fusió de la txeca Skoda Transportation

Barcelona