Economia

La contra

La jardineria, un negoci en auge

L'antic Magic Garden de Cubelles passa a ser un establiment franquiciat de Jardiland, un grup francès dedicat a la jardineria amb 20 anys de presència al mercat espanyol

Amb una inversió de mig milió d'euros i un increment de la plantilla (de quinze empleats a vint), l'antic Magic Garden de Cubelles s'ha convertit en establiment franquiciat del grup francès Jardiland a l'Estat espanyol. Si bé des del seu naixement, fa deu anys, ha estat dedicada íntegrament a la jardineria, la botiga amplia ara la seva oferta amb el negoci dels animals de companyia. El canvi forma part del pla de desenvolupament estratègic de Jardiland, que s'ha marcat l'objectiu de passar de les vuit botigues actuals arreu de l'Estat a una trentena en els pròxims cinc anys, segons el director del grup, Guilhem Porcheron. Dels vuit establiments, dos (incloent-hi el de Cubelles) són franquiciats, i formen part del pla d'expansió del grup iniciat l'any passat.

Jardiland disposa de més de 700 hectàrees de vivers distribuïdes en quatre punts de producció a França, i 125 centres a França; el 2008, el grup va generar un volum de negoci de 750 milions d'euros. L'establiment remodelat de Cubelles va inaugurar-se oficialment ahir al migdia, amb l'assistència de l'alcaldessa del municipi, Maria Lluïsa Romero. Com a representant de l'Ajuntament, Romero va agrair “l'oportunitat que representen per a Cubelles” les noves instal·lacions. “En els moments de crisi és difícil que les empreses s'arrisquin a augmentar el nombre de treballadors”, va destacar l'alcaldessa durant la seva intervenció.

Des de l'any 2000, la botiga de Cubelles oferia els productes de la marca Jardiland; ara ha pogut accedir al sistema de franquícies del grup perquè la seva superfície de venda arriba als 4.500 metres quadrats. El compromís de Jardiland és que, en el seu primer any de funcionament com a franquícia, l'establiment del Garraf augmentarà el seu negoci un 30%, i a partir del segon, l'increment assolirà el 50%, fet que permetrà passar dels tres als quatre milions d'euros de facturació. En aquest sentit, Guilhem Porcheron es mostra positiu respecte al futur de les vendes, assegurant que a l'Estat espanyol han resistit la crisi, i s'han mantingut des del 2008 fins a l'actualitat.

“Volem que Jardiland sigui una xarxa de jardineries líder a Espanya”, sosté el director general del grup francès, que també té una botiga a Portugal i amb altres establiments a Bèlgica i Suïssa. Segons Porcheron, les botigues que pertanyen a la xarxa funcionen amb “un concepte de viatge en un ambient vegetal”, per tal de “presentar al client tot el que és necessari per a la cèl·lula familiar al jardí”. “Ara el client espanyol és prou madur per entendre que el jardí no és una obligació, sinó un lloc de plaer”, sosté el director general del grup, que assegura que les botigues de la xarxa “tenen la professionalitat necessària per ajudar a facilitar la feina al jardí”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.