Imente, líders en seguiment de mitjans en línia i blocs
L'empresa ofereix reculls de notícies als clients perquè aquests sàpiguen què es diu d'ells a la xarxa, de la competència i del sector
Fan seguiment de cap a 16.000 mitjans i un milió de blocs
Al cap de deu anys de vida (l'empresa va ser creada l'any 2000), Imente s'ha convertit en un referent pel que fa a les empreses especialitzades en seguiment de mitjans en línia. Aquesta empresa, fundada per quatre gironins, dos barcelonins i un tarragoní, té la seu central a Girona i és la única empresa de l'Estat espanyol que ofereix als seus clients un servei de recull de notícies exclusivament de mitjans en línia. Aquesta concentració de mitjans digitals i gratuïts els ha permès un grau d'especialització que els seus competidors (que diversifiquen els seus productes en mitjans escrits, ràdio, televisió...) no poden assolir. Aquesta peculiaritat es concreta en el nombre de mitjans que segueixen, cap a 16.000, a més d'un nombre creixent de blocs (en segueixen aproximadament un milió). A més, també fan seguiment de mitjans socials (Twitter, Facebook, Linkedln...). Dels seus competidors directes a l'Estat espanyol, els que s'assemblen més al que fan ells, l'un segueix 500 mitjans, i l'altre cap a 1.500.
Bàsicament, el que a Imente ofereixen als clients és la possibilitat de rebre un butlletí diari amb totes les notícies que els puguin interessar. Localitzen notícies en què surt el nom de l'empresa del client, el nom de les empreses competidores, notícies sobre el sector, o sobre qualsevol paràmetre que el client hagi configurat abans en els filtres. Però hi ha més cercadors al mercat i, a més, gratuïts, com per exemple Google News. El gerent d'Imente i soci fundador, Quim Pagans, destaca en què es diferencia Imente de Google News. “Els serveis de Google són molt automàtics, permeten filtres, però són molt enquistats i poc àgils. Nosaltres, amb la informació, fem una feina de documentació. Classifiquem la informació dels mitjans per seccions, i també tenim classificats els mitjans (actualment tenim 174 categories diferents), a més de valorar la seva importància en funció de diversos paràmetres, com per exemple l'audiència. A més, els oferim al client en diferents formats, i li guardem els historials”. De moment, pel que fa als blocs, en tenen classificats 4.000 per temes. Una de les gestions més importants que fan amb la informació és reduir el soroll (eviten la repetició de notícies, els errors tipogràfics, paraules amb diversos sentits...). Tot això, a part de la gestió dels documentalistes, es fa amb uns filtres molt potents, creats a Imente. Alguns filtres de l'aplicació d'Imente cerquen amb accents, cometes, símbols, diferencien minúscules de majúscules, marquen el rang de dates, busquen exclusivament el titular, cerquen per mitjà, per expressions sensibles (ja siguin exactes o bé per proximitat, amb capacitat de concretar aquesta proximitat) per truncament de paraules per trobar-ne l'arrel, etcètera.
El preu de la informació
A Imente tenen 600 clients actius (que fan servir el servei quotidianament), la majoria dels quals de l'Estat espanyol, tot i que també en tenen en altres països. Els perfils dels clients més habitual són caps de comunicació o màrqueting d'empreses mitjanes o grans (bans, farmacèutiques, productores de televisió...) o d'institucions públiques (ajuntaments, governs territorials...). També tenen gerents d'empreses petites que volen estar informats del sector o dels competidors. Un altre perfil és el de les associacions, que volen informar amb més o menys periodicitat els seus associats sobre notícies del seu interès. Tenen, per exemple, un client que els demana que enviïn un butlletí informatiu periòdic a 25.000 adreces electròniques.
El que el client vol i com ho vol és el que determina el preu final que aquest ha de pagar. El servei bàsic d'Imente és de 125 euros al mes, i en tenen un de més avançat que costa 350 euros. A partir d'aquestes bases, segons els serveis que se sol·licitin, el preu pot pujar, per exemple, fins a 500 euros.