Empreses

Unit4 augmenta el seu benefici un 25% i se'n va a comprar a Llatinoamèrica

La fabricant de programari de gestió empresarial s'ha aliat amb socis arreu de l'Estat per accedir a nous segments d'empresa. canvi. El nou canal ha impulsat l'àrea que dóna més marge

Des de Barberà del Vallès l'empresa gestiona Portugal i Sud-amèrica

La filial a l'Estat espanyol d'Unit4, el sisè fabricant del món de programari de gestió empresarial, ha assolit un creixement en el seu benefici del 25% respecte al 2009. En nombres totals, aquest augment representa uns 2 milions d'euros. El bon resultat arriba a la que era el Centre de Càlcul de Sabadell malgrat un context econòmic difícil que va fer mantenir les vendes amb un escàs creixement d'un 1%. El director general d'Unit4 a l'Estat espanyol, Juan Antonio Fernández, explica que la millora dels guanys ha estat conseqüència d'un canvi estratègic que va dissenyar el grup el 2008 i que s'ha desplegat en poc més d'any i mig amb uns resultats gens menyspreables.

La clau de l'èxit ha estat establir acords de distribució amb socis externs, entre els quals hi ha des de botigues d'informàtica fins a empreses especialitzades o Cambres de Comerç que els serveixen de xarxa de distribució i els ha ajudat a arribar a nous segments de clients.

Fernández explica que fins l'any 2008 Unit4 estava focalitzada en empreses d'entre 6 i 120 milions d'euros de facturació. A més, els seus serveis se centraven en tres etapes: la fabricació del programari, la implementació i el servei postvenda.

El 2008 van dissenyar una estratègia per accedir a altres perfils d'empresa i ampliar el ventall de potencials clients. “Es van desenvolupar productes específics i vam buscar resalers per arribar als nous clients”, diu el director general d'Unit4.

AVANTATGES.

La companyia fabricant de programari de gestió empresarial té ara per ara 120 partners repartits per tot el territori espanyol, que li aporten una proximitat al client mitjà i petit que d'una altra manera exigiria molta inversió.

Es tracta d'una iniciativa innovadora, ja que dóna impuls a aquests socis de vendes, als quals cedeix part dels beneficis. “Ho compartim tot amb el soci i tant ells com nosaltres hi guanyem”, insisteix Fernández. Més que des d'un punt de vista de reducció de cost, aquest canal de distribució dóna confiança al client, i aquest punt és, segons Fernández, la clau dels bons resultats. “Ens vam adonar que la companyia petita no se sent còmoda treballant amb una gran empresa com nosaltres i prefereix un tracte més personalitzat, que és justament el que li pot donar el nostre soci sobre el territori”, diu Fernández. Així mateix, per a les grans empreses de més de 120 milions d'euros de facturació, també han establert una nova xarxa d'integradors que s'encarrega d'aquests tipus de companyies amb un model de relació comercial més apropiat.

La qüestió és que amb aquest nou canal Unit4 ha guanyat més importància en les àrees de negoci que tenen més bon marge, com són les llicències de programari, que han crescut un 19%, i que ha afavorit incrementar els guanys.

Unit4, que té la seu a Barberà del Vallès, disposa a tot l'Estat espanyol de nou oficines i dos centres de recerca: un a Barcelona i l'altre a Granada.

Unit4 no es pot entendre sense el Centre de Càlcul de Sabadell. La firma del Vallès amb més de 70 anys d'història dedicada al desenvolupament de programari de gestió va ser el punt d'ancoratge quan la multinacional Unit4 va voler desembarcar al mercat de l'Estat espanyol.

L'adquisició del Centre de Calcul de Sabadell al desembre del 2006 es va interpretar com un reconeixement de la tecnologia catalana. Tot i que es van fixar nou mesos de transició, pràcticament tot l'equip directiu d'Unit4 prové del Centre de Càlcul Sabadell i a més la multinacional va establir a Barcelona un dels mòduls de negoci més important del grup.

Ara com ara, la filial és la cinquena subsidiària, des d'aquí es gestiona l'Estat espanyol, Portugal, Sud-amèrica i part de Centreamèrica i té plans per créixer a Llatinoamèrica. Per a l'any que ve la firma té sobre la taula tres dossiers de compra. “El nostre focus són fabricants de programari de gestió empresarial que tinguin presència o estiguin a Llatinoamèrica”, diu Fernández, que entén que el mercat local està prou concentrat i pràcticament no queden empreses independents d'una certa dimensió.

Créixer per adquisicions

La multinacional d'origen nord-americà i que cotitza a la borsa d'Amsterdam va facturar 400 milions d'euros el 2009.

Actualment té 4.300 empleats a tot el món i presència a 23 països de manera directa. El grup espera facturar 500 milions d'euros d'aquí a dos anys, en part impulsats per les adquisicions previstes a l'Amèrica Llatina. La seva acció compradora és molt activa. L'any 2010 va adquirir una empresa als EUA i una altra a Polònia valorada en 30 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.