Empreses

Diktons Barcelona obrirà divuit botigues en mercats emergents

La companyia de moda i complements femenina ha focalitzat el seu creixement internacional en països en creixement com Xina, Rússia i Mèxic A més d'establiments propis s'instal·larà en grans magatzems

La firma ha fet una aposta pel disseny i ha fet créixer el departament

Diktons Barcelona, la firma barcelonina de moda i complements per a dones, ha dissenyat un pla de negoci basat en l'expansió internacional. “Ens trobem en una situació en què s'ha de disparar a tots els àmbits possibles”, explica el director general de la companyia, José Pascual. Aquesta ràfega d'accions està dirigida cap a un pla d'obertura de botigues sota el sistema de franquícia i en la posada en marxa de córners (botigues dins de grans magatzens a l'estil d'El Corte Ingles) en els propers 5 anys que ha de fer multiplicar el negoci internacional i local de la marca catalana de prêt-à-porter femení. Ara com ara, ja ingressa el 70% del seu volum de negoci de l'estranger i el 30% restant prové del mercat local.

Pascual avança que, tot i que ja venen a més de 30 països, han posat l'objectiu d'expansió en mercats emergents com Xina, Rússia i el Pròxim Orient. En total preveuen la inauguració de 18 botigues en els propers 5 anys que es reparteixen entre 10 a la Xina i les 8 restants a Egipte, Aràbia Saudita, Iran i Rússia.

Fins l'any passat la companyia distribuïa les seves peces de roba mitjançant botigues multimarca. Aleshores van decidir combinar aquest model amb el de la venda en botigues pròpies. Ara com ara, ja tenen en marxa sis establiments sota la marca Diktons Barcelona. Dos a l'Estat espanyol, Barcelona i Madrid; dos més a la Xina; un a Rússia, i un altre a l'Aràbia Saudita. Totes les obertures fora de les fronteres espanyoles han estat possibles gràcies a acords amb socis locals. Les de Madrid i Barcelona en canvi són pròpies.

Pascual explica que tot i que la multimarca és la base del seu negoci entenen que la garantia de creixement de futur és disposar de tots els sistemes de distribució possibles. “Ens ajudarà a guanyar quota de mercat, a exportar i a reforçar el nom de la marca a l'estranger”, insisteix el director general.

El cert és que el món de la distribució de la moda canvia a marxes forçades, per una banda perquè la via multimarca va perdent força i per l'altra perquè ja no hi ha tantes garanties de fidelitat com abans. “Cada sis mesos canviem de col·lecció i, si les botigues multimarca no són capaces d'absorbir tota la col·lecció, què en fem, del sobrant?” Així és que Diktons Barcelona va decidir reaccionar a aquests canvis i endinsar-se en el canal propi. El nou model de distribució els garanteix a més apropar-se al client final per tenir informació directa dels interessos i l'evolució dels gustos.

Diktons Barcelona ha creat a més una segona marca, DS by Diktons, per a la línia d'accessoris i teixits diferents del punt, que començarà a comercialitzar per a la col·lecció d'hivern de la temporada 2011-2012.

Es tracta, segons Pascual, d'una estratègia per arribar a més punts de vendes i no estar sotmesos a les exigències d'exclusivitat. “S'ha d'anar a totes”, insisteix Pascual.

Amb totes aquestes accions sobre la taula i el taulell, Diktons Barcelona no només aspira a mantenir la facturació en un any que es preveu poc feliç comercialment, sinó a créixer passant de facturar 10 milions d'euros el 2010 a superar els 11 milions el 2011.

Juan Antonio Pascual Carroggio, pare de l'actual director general i fill d'un empresari del sector tèxtil, va crear Diktons Barcelona l'any 1982, la companyia de roba per a la dona.

Va néixer a la zona industrial del Poblenou de Barcelona, una zona avui convertida en un pol tecnològic i d'innovació. Diktons Barcelona era aleshores la típica firma tèxtil, amb màquines de teixir que només paraven diumenge i que organitzava la jornada laboral en tres torns.

Avui a la seu del carrer Tànger hi ha menys de la meitat de les màquines dels anys vuitanta. Des de fa 5 anys es va deslocalitzar la producció i a la capital catalana s'hi concentra l'àrea d'administració, el departament de disseny i la coordinació comercial. La producció es fa majoritàriament a Hong Kong, on la companyia té una societat pròpia que gestiona la subcontractació amb diferents empreses locals. En total ocupa 100 persones.

Diktons Barcelona és una empresa familiar que dirigeix la segona generació de la família. El director general, el director financer i la directora comercial són els tres fills del fundador de la companyia. De moment, han sabut compaginar molt bé la dualitat de ser germans i socis amb la incorporació de professionals externs que compensen la balança.

Reprenen la producció a Tornabous

El director general de Diktons Barcelona ha avançat que fa poc han tornat a posar en marxa la maquinària que havien apagat a les instal·lacions de Tornabous (Urgell) quan van deslocalitzar la gran part de la producció a Hong Kong.

“No descartem tornar a confeccionar un poc més aquí del que hem fet els darrers anys”, confessava Pascual, que assegura que per a sèries curtes els surt molt més rendible produir a Catalunya que fer-ho al sud-est asiàtic. I no només això, les exigències de planificació que reclama traslladar la producció a tants quilòmetres de distància condicionen el disseny de les col·leccions. “És un tema recent que ens estem replantejant seriosament i que amb el nou sistema de distribució hem de considerar”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.